گزارش: 12 هزار غیرنظامی یمنی قربانی حملات سعودی‌ها

ویرانه‌های ناشی از حملات هوایی عربستان سعودی به یمن (تصویر آرشیوی از خبرگزاری فرانسه)

یک سازمان غیردولتی حامی حقوق بشر اعلام کرد با گذشت تقریباً 2 سال از آغاز تجاوز نظامی عربستان سعودی به یمن، بیش از 12 هزار غیرنظامی یمنی کشته شده‌اند.

مرکز حقوقی یمن در امور حقوق بشر و توسعه که یک گروه ناظر مستقل است، روز پنج‌شنبه با انتشار گزارشی اعلام کرد از زمان آغاز حملات عربستان سعودی به یمن تاکنون 12 هزار و 41 غیرنظامی یمنی جان‌باخته‌اند.

این گزارش می‌افزاید در میان تلفات 2 هزار و 568 کودک و یک هزار و 870 زن به چشم می‌خورد.

این گروه حامی حقوق بشر گفت در این حملات عمدتاً هوایی همچنین 20 هزار و یک نفر از جمله 2 هزار و 354 کودک و یک هزار و 960 زن زخمی شده‌اند؛ همچنین بیش از 4 میلیون یمنی دیگر در نتیجۀ این حملات آواره شده‌اند.

این سازمان غیردولتی همچنین یک اینفوگرافی (اطلاع‌نگاشت) منتشر کرده که در آن خسارت‌های انسانی و زیرساختی یمن در این حملات تشریح شده است.

این مرکز اعلام کرد در حملات هوایی عربستان سعودی 270 مرکز درمانی، 25 موسسۀ رسانه‌ای و بیش از 402 هزار و 76 خانه و 706 مسجد به‌طور کامل تخریب‌شده است.

عربستان سعودی با تجهیز تسلیحاتی از سوی امریکا و بریتانیا، از فروردین 1394 حملات هوایی خود به یمن را آغاز کرد.

ائتلاف تحت امر عربستان با تجهیز تسلیحاتی از سوی امریکا و بریتانیا، از فروردین 1394 به‌منظور بازگرداندن قدرت به عبدربه منصور هادی، رئیس‌جمهور مستعفی یمن، و تضعیف جنبش انصارالله، این کشور عربی فقیر را هدف حمله‌های هوایی قرار داده است.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku