News   /   گزارش

گزارش: افول صنعت گردشگری در فرانسه

شمار گردشگرانی که در سال 2016 به پاریس رفته‌اند 1.5 میلیون نفر کاهش یافته است.

صنعت گردشگری حدود 10 درصد از اقتصاد فرانسه را به خود اختصاص داده است، اما به دنبال حملات تروریستی دو سال اخیر در این کشور، شمار گردشگرانی که به فرانسه سفر می‌کنند، همچنان رو به کاهش است. گفته می‌شود تصمیم دولت به اعلام و تمدید وضعیت اضطراری، این مشکل را تشدید کرده است.

رامین مظاهری، خبرنگار پرس تی‌وی از پاریس گزارش می‌دهد.

 

داده‌های جدید نشان می‌دهد گردشگری در پاریس در سال 2016 روندی نزولی داشته است، درحالی‌که سایر کشورها چنین روندی را تجربه نکره‌اند.

شمار گردشگرانی که در سال گذشته از «شهر نور» بازدید کرده‌اند 1.5 میلیون نفر کاهش یافته که به معنی ضرر اقتصادی دستکم 1.3 میلیارد یورویی است.

دولت فرانسه این کاهش را به دو حملۀ تروریستی در سال 2015 و همچنین فاجعۀ نیس در تابستان گذشته نسبت داده است.

وانگلیس پانایوتیس، از مقامات گروه گردشگری ام‌کی‌جی در مصاحبه با خبرنگار پرس تی‌وی گفت: «حملۀ نیس در بدترین زمان صورت گرفت و بزرگ‌ترین تأثیر اقتصادی ممکن را بر جای گذاشت. آثار این حملات به‌شدت در پاریس و همچنین «کوت دازور» که یکی از مقاصد اصلی گردشگری است، احساس می‌شود.»

پانایوتیس افزود: «شاهد بودیم بعد از هر یک از حملات تروریستی اخیر در اروپا، کاهشی ناگهانی در گردشگری ایجاد شد. حمایت‌های معنوی بسیاری وجود دارد که قابل‌تقدیر هستند، اما بهر حال، شمار گردشگران کمتر شده است. ما البته نگران هستیم چراکه همه‌چیز به حالت عادی برنگشته است.»

وانگلیس پانایوتیس، از مقامات گروه گردشگری ام‌کی‌جی

فعالان صنعت گردشگری فرانسه نگران هستند در میان گردشگران این ذهنیت ایجاد شود که فرانسه هدفی دائمی برای تروریسم است. ورود گردشگران چینی و ژاپنی 32 درصد کاهش یافته است. آنان ممکن است کشورهای دیگر مانند اسپانیا یا ایتالیا را برای سفر ترجیح داده باشند.

با وجود دخالت‌های فرانسه در کشورهایی مانند لیبی، مالی و سوریه که تروریست‌ها مرتباً از آن سخن می‌گویند، به‌سختی می‌توان شاهد بود که فرانسه بدون تغییرات عمده در سیاست خارجی بتواند خود را از فهرست اهداف تروریستی خارج کند.

صرف‌نظر از مسئلۀ تروریسم، تمدید پی‌درپی حالت فوق‌العاده و سیاست‌های دولت منجر به ایجاد نارضایتی در داخل کشور و برگزاری ماه‌ها تظاهرات، اعتصاب و دستگیری شده است.

با وجود هزاران مأمور امنیتی مسلحی که در خیابان‌ها گشت‌زنی می‌کنند، گردشگران ممکن است با این تلقی که در فرانسه حکومت پلیسی حاکم است از سفر به این کشور پرهیز کنند.

به نظر می‌رسد فرانسه در چرخه‌ای از خشونت گرفتار شده که بدنامی بیشتری را برای این کشور به دنبال می‌آورد؛ و این چیزی است که صنعت گردشگری هرگز نمی‌خواهد. بدون تغییرات جدی، ممکن است آسیبی طولانی‌مدت به بخش کلیدی گردشگری فرانسه وارد شود.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku