News   /   ايران   /   تلگرام

پیام رزمایش اخیر سپاه؛ استکبار جهانی بی‌عقلی نکنند

سردار محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

سردار محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، گفت پیام رزمایش پیامبر اعظم (ص) 11 این است که استکبار جهانی بی‌عقلی نکنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سردار پاکپور، چهارشنبه اظهار داشت: «امروز روز پایانی رزمایش در شمال شرق کشور بود که ما به تمام اهداف از پیش تعیین‌شده خود در یگان‌های پیاده، هوانیروز، مکانیزه کردن و تکاور دست‌یافتیم.»

فرمانده نیروی زمینی سپاه تصریح کرد: «پیام رزمایش پیامبر اعظم 11 به مردم ایران این است که مدافعین نظام، آمادگی کامل برای دفاع از میهن اسلامی را دارند و برای استکبار جهانی نیز این است که بی‌عقلی نکنند چراکه ما بخشی از قدرت دفاعی خود را به نمایش گذاشتیم.»

سردار محمد پاکپور افزود: «امروز همه دیدند که در میدان عمل شاهد چه قدرتی هستیم.»

این رزمایش از دوم اسفندماه با رمز «یا رسول‌الله (ص)» در مناطق مرکزی ایران آغاز شده و امروز چهارشنبه مرحلۀ نهایی آن با عملیات‌ مختلف در شمال شرق کشور پایان یافت.

در این مرحله عملیات هلی‌برن با هدف مسدود کردن عقبه دشمن و حرکت گروه‌های رزمی و عملیات تعقیب انجام شد.

در این رزمایش همچنین از جدیدترین مین ضدبالگرد نیروی زمینی سپاه پاسداران با نام «صاعقه» در رونمایی شد.

مین جهندۀ صاعقه، بسیار کارآمد است که روی زمین کار گذاشته می‌شود و سربازان درجایی دورتر، موضع گرفته و در زمان مناسب مین را منفجر می‌کنند. انفجار این مین جهنده، همانند مین‌های دیگر نیست بلکه با انفجار اولیۀ مین، تعداد زیادی بمب کوچک به بالا پرتاب شده و تا ارتفاع 300 متر بالا می‌روند.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku