News   /   اروپا   /   تلگرام

امتناع لوپن از رعایت حجاب اسلامی؛ لغو ملاقات با مفتی اعظم لبنان

مارین لوپن (چپ)، رهبر جبهه ملی فرانسه و نامزد راست افراطی در انتخابات ریاست جمهوری این کشور، به دلیل امتناع از پوشیدن روسری برای ملاقات با مفتی اعظم لبنان در بیروت، از این دیدار باز ماند. (عکس از رویترز)

مارین لوپن، نامزد حزب راست افراطی جبهۀ ملی فرانسه برای انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور، دیدار خود را با مفتی اعظم لبنان به خاطر امتناع از رعایت حجاب اسلامی لغو کرد.

خانم لوپن که در سفری دوروزه در لبنان به سر می‌برد، قرار بود سه‌شنبه با شیخ عبدالطیف دوریان دیدار کند اما پس‌ازآنکه به وی گفته شد که لازم است روسری سر کند، محل ملاقات را ترک کرد.

رئیس دفتر رسانه‌ای شیخ عبدالطیف اعلام کرده است که لزوم سر کردن حجاب از قبل به اطلاع دستیاران خانم لوپن رسیده بود.

خلدون عویس گفت: «من شخصا جلوی در دفتر به استقبال وی رفتم و خواستم یک روسری سفید را به وی تحویل دهم اما وی از قبول آن خودداری کرد.»

طبق قانون فرانسه پوشیدن روسری در کلاس‌های درس ممنوع است. لوپن پیشنهاد کرده است که این قانون که در سال 2004 تصویب شد و به‌موجب آن استفاده از روسری و سایر نمادهای مذهبی در کلیه اماکن عمومی ممنوع اعلام شد، تمدید شود.

وی کارزار انتخاباتی خود را از حدود یک ماه پیش با موضعی ضد اسلامی آغاز کرده است. لوپن خاطرنشان کرده که درصورتی‌که رئیس‌جمهور شود مساجد و سایر مراکز تعلیمات اسلامی تعطیل خواهد شد.

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku