News   /   اروپا

صدها هزار تن از مردم اسپانیا در حمایت از پذیرش پناه‌جویان تظاهرات کردند

تظاهرات گستردۀ مردم اسپانیا در حمایت از پناهجویان (30 بهمن 1395، عکس از خبرگزاری فرانسه)

صدها هزار نفر با برپایی تظاهرات در اسپانیا حمایت خود را از پذیرش پناه‌جویان و آوارگان به ویژه از کشورهای جنگ زده ابراز کردند.

شرکت‌کنندگان در این تظاهرات که روز شنبه (30 اسفند) در شهر بارسلونا برگزار شد، از دولت این کشور خواستند در پذیرش آوارگان و پناه‌جویان از کشورهای جنگ‌زده، مسئولیت‌پذیرتر باشد و به بهانه‌ها و توجیهات برای رد آنان پایان دهد.

تظاهرات کنندگان اقدامات دولت این کشور را در پذیرش و کمک به آوارگان و پناه‌جویانی که از بیم جان و خشونت و ناامنی، کشورهای خود را ترک کرده و به این کشور پناه آورده‌اند، ناکافی دانستند.

معترضان شعارنوشته‌هایی در دست داشتند که روی آن  نوشته ‌شده بود: «عذر و بهانه کافی است؛ هم‌اینک آن‌ها را بپذیرید»، «مرزها را باز کنید...»

شرکت‌کنندگان در این تظاهرات از مرکز شهر به سمت ساحل مدیترانه راهپیمایی کردند.

پلیس اعلام کرده است در تظاهرات روز شنبه 160 هزار نفر به دعوت آدا کولائو Ada Colau شهردار بارسلونا به خیابان‌های این شهر آمده‌اند، درحالی‌که سازمان دهندگان شمار تظاهرات کنندگان را بیش از 300 هزار نفر اعلام کرده‌اند.

معترضان اقدامات انجام شده توسط دولت را برای کمک به پناه‌جویانی که کشورهای خود را به خاطر ناامنی ترک کرده‌اند، ناکافی دانستند.

تصویری از تظاهرات گستردۀ مردم اسپانیا در حمایت از پذیرش آوارگان و پناه‌جویان (30 بهمن 1395، عکس از خبرگزاری فرانسه)

دولت اسپانیا بر اساس سهمیه توافق شده در سال 2015 میلادی متعهد شده است در مدت دو سال  17 هزار و 337 پناه‌جو را از اردوگاه‌های ایتالیا، یونان، ترکیه و لیبی، پذیرش کند.

دولت این کشور روز پنج‌شنبه 65 پناه‌جوی سوریه تبار و یک پناه‌جوی عراقی را پذیرفت که به‌این‌ترتیب شمار کل پذیرفته‌شدگان به 1100 نفر افزایش یافت.

 

تصویر زنی که در تظاهرات گستردۀ اسپانیایی‌ها در حمایت از پذیرش پناه‌جویان شرکت کرده و شعارنوشته‌ای حمل می‌کند که بر روی آن نوشته شده است: «هیچ‌کس برتر از دیگری نیست؛ هیچ‌کس غیرقانونی نیست» ( 30 بهمن 1395)

ادا کولائو، شهردار بارسلونا که در این تظاهرات حضور داشت، تصریح کرد: «بسیار حائز اهمیت است در اروپایی که با افزایش بیگانه هراسی مواجه شده است، بارسلونا مایۀ امید باشد.»

بیشتر بخوانید:

انتقاد سازمان پزشکان بدون‌مرز از عملکرد اروپا در قبال پناهجویان

2016؛ مرگبارترین سال پناه‌جویان در مدیترانه

اسپانیا گذرگاهی برای ورود پناه‌جویان آفریقایی از مسیر دریایی و زمینی و انتقال آن‌ها به سایر مناطق ازجمله برخی کشورهای اروپایی است.

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌ وی فارسی» بلامانع است.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku