News   /   اروپا   /   تلگرام

تروریست سوری به حبس ابد محکوم شد

دادگاه سوئد یکی از تروریست‌هایی را که در کشتار سربازان سوری دست داشت، به حبس ابد محکوم کرد

دادگاهی در سوئد یک تروریست سوری را که در سال 2012 میلادی در کشتار دسته‌جمعی 7 سرباز ارتش سوریه شرکت کرده بود، به حبس ابد محکوم کرد.

هیثم عمر سخان که یکی از اعضای گروه‌های مسلح مخالف دولت سوریه بود، مارس 2016 (اسفند 94) در شهر کارلسکوگا در سوئد به اتهام ارتکاب جرائم جنگی و نقض قوانین بین‌الملل بازداشت شد. سخان در آن زمان به سوئد پناهنده شده بود.

به گفتۀ بازپرس‌های این پرونده، سخان از اعضای گروهی بوده که در سال 2012 در استان ادلب در شمال غرب سوریه در یک کشتار دسته‌جمعی شرکت داشت و در ویدئویی که در سال 2013 از این کشتار منتشر شد، او نیز در کنار تروریست‌های دیگر ایستاده است.

هنریک اتورپ، یکی از بازپرسان ارشد این پرونده، گفت: «ما باید این اقدام مجرمانه را در جایی که اتفاق افتاده و با توجه به شرایط آنجا (سوریه) تحقیق می‌کردیم تا ببینم این اقدام جنایت جنگی به‌حساب می‌آید و یا صرفاً 7 مورد قتل بوده است.»

وی افزود در تحقیقات خود به مدارک کافی برای اثبات جرم خسان دست‌یافته‌اند و اقدام او جنایت جنگی شمرده می‌شود. آن‌ها ویدئویی را یافته‌اند که کمی پیش از این کشتار تهیه شده و در آن تروریست‌ها در کنار زندانیان می‌ایستند و توضیح می‌دهند که این سربازان را کجا دستگیر کرده‌اند.

مردی که به گفتۀ بازپرسان همان سخان است، در این ویدئو کت قهوه‌ای پوشیده و ظاهراً در حال شوخی کردن با دیگران است. او یک کلاشنیکف در دست دارد که بعداً با همان اسلحه به پای یکی از این 7 سرباز سوری شلیک می‌کند.

مقام‌های ایتالیایی نیز در تحقیقات این پرونده دخیل بودند. سخان مدتی در شهر کوچکی در نزدیکی میلان زندگی می‌کرد و در فوریۀ 2012 پس از شرکت در اشغال سفارت سوریه در رم، بازداشت شد. او سپس از ایتالیا فرار کرد و به معارضین سوری پیوست.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku