هشدار اتحادیۀ عرب دربارۀ طرح جابجایی سفارت امریکا به قدس اشغالی

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل (راست) و احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب (28 بهمن 95، عکس از خبرگزاری فرانسه)

اتحادیۀ عرب ضمن انتقاد از طرح امریکا برای انتقال سفارتخانۀ خود از تل‌آویو به شرق بیت‌المقدس، اعلام کرد این اقدام وضعیت آشوب‌زده در خاورمیانه را وخیم‌تر می‌کند.

به گزارش خبرگزاری رسمی مصر، احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب، بعد از دیدار با آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل، در قاهره گفت انتقال هیئت دیپلماتیک امریکا موجب وخیم‌تر شدن وضعیت در منطقه می‌شود.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا، در جریان رقابت های انتخاباتی وعده داده بود سفارت این کشور را از تل‌آویو به شرق بیت‌المقدس منتقل کند.

ترامپ که در سپتامبر 2016 پیشتاز رقابت‌های انتخاباتی در حزب جمهوری‌خواه بود، به بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، گفته بود در صورت پیروز شدن در انتخابات، بیت‌المقدس را به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی به رسمیت خواهد شناخت.

این اظهارات رئیس‌جمهور امریکا با محکومیت‌های گسترده‌ای در محافل جهانی روبرو شد؛ شماری از مقام‌های فلسطینی و سران کشورهای عربی خاطرنشان کردند این اقدام ممکن است فرصت دستیابی به صلح را در خاورمیانه برای همیشه از بین ببرد.

ابوالغیط در بخش دیگری از سخنانش افزود راه‌حل دو کشور «راهی واقعی» برای دستیابی صلح است.

وی تأکید کرد درگیری اسرائیل و فلسطین «نیازمند راه‌حل جامع و صرفاً مبتنی بر صلحِ دو کشور با شکل‌گیری یک کشور مستقل فلسطین است.»

 

 استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku