News   /   اروپا   /   تلگرام

موگرینی: اختلاف در امریکا می‌تواند عامل بی‌ثباتی جهان شود

فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیۀ اروپا (عکس از خبرگزاری فرانسه)

فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیۀ اروپا، هشدار داده است تضاد و اختلاف کنونی در امریکا ممکن است به بی‌ثباتی سایر نقاط جهان منجر شود.

موگرینی در مصاحبه با روزنامۀ آلمانی دی ولت که چهارشنبه (27 بهمن) منتشر شد، گفت: «من هرگز امریکا را این‌قدر دوقطبی، دارای اختلاف و زیر بار سنگین مناقشه‌ها ندیده‌ بودم. بااین‌وجود، هر کس بخواهد نقش یک رهبر جهانی را ایفا کند باید ازنظر داخلی قدرتمند، دارای اعتمادبه‌نفس و منسجم باشد.»

وی تأکید کرد تنش‌های کنونی در دولت جدید امریکا ممکن است به «عامل بی‌ثباتی» برای سایر مناطق جهان مبدل شود.

موگرینی این سخنان را اندکی پس از سفر به واشنگتن مطرح کرد. وی در این سفر با رکس تیلرسون، وزیر خارجه، مایکل فلین، مشاور امنیت ملی مستعفی و جارد کوشنر، دستیار و داماد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا و چند مقام دیگر این کشور دیدار کرد.

«تشدید اختلاف امریکا و اتحادیۀ اروپا»

موگرینی افزود با توجه به اینکه چند عنصر کلیدی سیاست خارجی دولت جدید امریکا هنوز مشخص نشده‌اند باید هدف از سیاست‌های آتی اتحادیۀ اروپا یافتن «نقاط اشتراک مواضع با ایالات متحده باشد.»

وی خاطرنشان کرد: «احتمالاً در آینده موضوع‌های بیشتری پیش خواهد آمد که اتحادیۀ اروپا و امریکا در رابطه با آن‌ها مواضع مختلفی اتخاذ کنند.»

امریکا پس از انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 دچار اختلافات عمیق و شدیدی شده است. گروه‌های اقلیت، ازجمله مسلمانان، آفریقایی-امریکایی‌تبارها و اسپانیایی‌زبان‌ها، از سیاست‌های نژادپرستانۀ دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور جدید، بیمناکند. 

بیشتر بخوانید:

اولاند: ترامپ برای اروپا یک چالش بزرگ است

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku