News   /   گزارش   /   گوناگون

ویدئو: افتتاح نمایشگاه بین‌المللی خودرو در تهران

نمایشگاه بین‌المللی خودرو در تهران افتتاح شد (عکس از میزان)

نمایشگاه بین‌المللی خودرو در تهران افتتاح شد.

این نمایشگاه با حضور بیش از 150 شرکت داخلی و خارجی از روز سه‌شنبه 26 بهمن‌ماه در مجموعۀ‌ نمایشگاهی شهر آفتاب آغاز به کار کرد.

در روز نخست این نمایشگاه که برای اولین بار پس از 11 سال در ایران برگزار می‌شود، از خودروهای متعددی رونمایی شد.

بر اساس گزارش روابط عمومی نمایشگاه خودرو تهران، شرکت‌های خودروسازی مشهوری از سراسر دنیا در این نمایشگاه حضور دارند. ازجمله این شرکت‌ها می‌توان به خودروسازهای مطرحی مثل بی‌ام‌و، مرسدس بنز، تویوتا، لکسوس، رنو، پژو، ولوو، هیوندای، کیا، میتسوبیشی، لوتوس و بسیاری دیگر از برندهای اروپایی، ژاپنی، کره‌ای و چینی اشاره کرد.

خودروی  DS3، رنو کولئوس جدید، پژو 2008 فیس لیفت و نسل چهارم لکسوس RX در این نمایشگاه رونمایی شدند. همچنین برخی از خودروهای مسابقه‌ای رنو و پژو نیز در معرض نمایش قرار گرفتند.

مجتبی خسروتاج، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، در حاشیۀ مراسم افتتاحیۀ این نمایشگاه با اشاره به اینکه «پس از اجرایی شدن برجام ایران وارد فاز جدیدی در حوزۀ خودرو شده است»، گفت: «پس از برجام، ایران در بحث تولید خودرو، با کشورهای صاحب‌نام در این صنعت وارد مذاکرات گسترده‌ای شده که در این مذاکرات به تولید و سرمایه‌گذاری مشترک با شرکت‌های خودروساز بسیار توجه شده است.»

وی ادامه داد: «در این مذاکرات اساس همکاری‌های ایران با شرکت‌های خارجی خودروساز بر پایۀ همین سرمایه‌گذاری و تولید مشترک و ورود به بازار جهانی خودرو است.»

به گفتۀ خسروتاج در این راستا قرارداد مشارکت ایران با شرکت‌های خودروساز فرانسوی کلید خورده و این کشور با خودروسازان آلمانی نیز در حال مذاکره است.

محمد سیدی، مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب، نیز گفت: «خلأ نمایشگاه بین‌المللی خودرو در گذشته احساس می‌شد که امروز با برگزاری این نمایشگاه تعامل مناسبی بین خودروسازان داخلی و خارجی جهت ارتقا سطح کمی و کیفی صنعت خودرو ایجاد شده است.»

سیدی افزود: «حدود ۱۶ کشور و نزدیک به ۱۵۰ شرکت در نمایشگاه حضور به هم رسانیده‌اند یکی از استراتژی‌ها برای برگزاری نمایشگاه برقراری تعامل بهتر با کشورهای صاحب‌نام به سبب به وجود آمدن شرایط مطلوب بعد از توافقات سیاسی است.»

نمایشگاه بین‌المللی خودروی تهران تا 30 بهمن دایر است. علاقه‌مندان می‌‎توانند از ساعت ۱۲ الی ۲۰ از این نمایشگاه دیدن کنند.

 

 استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku