رسانه‌های سعودی: 12 سرباز در مرز یمن کشته شده‌اند

سربازان سعودی در مناطق مرزی جنوب عربستان (تصویر آرشیوی از پایگاه خبری النهار آنلاین)

گزارش‌های رسمی حاکی است طی دو هفتۀ اخیر دستکم 12 سرباز عربستان سعودی در مناطق مرزی جنوب این کشور در جنگ علیه جنبش  انصار الله یمن کشته‌شده‌اند.

خبرگزاری عربستان سعودی (واس) تصاویری از مراسم ختم این سربازان منتشر و اعلام کرده است آنان «شهدایی» هستند که در «دفاع از مرزهای جنوبی» جان خود را از دست داده‌اند. این درحالی است که رسانه‌های سعودی معمولاً اخبار کشته شدن سربازان این کشور در جنگ یمن را سانسور می‌کنند.

​وزارت كشور عربستان پیش‌تر اعلام کرده بود طی بیش از 22 ماه تجاوز نظامی عربستان به یمن دستکم 115 شهروند و سرباز سعودی در مرزهای جنوبی عربستان کشته‌شده‌اند که با افزودن کشته‌شدگان اخیر این رقم به 127 تن می‌رسد.

کارشناسان معتقدند آمار واقعی تلفات نظامی سعودی‌ها به مراتب بیش از ارقام اعلام شده از سوی دولت ریاض شده است.

این در حالی است که با گذشت 22 ماه از حملات عربستان سعودی و متحدانش به یمن تاکنون بیش از 11 هزار و 400 یمنی کشته‌شده‌اند که بیشتر آن‌ها غیرنظامی بوده‌اند.

تضعیف جنبش مردمی انصار الله و بازگرداندن عبد ربه منصور هادی، متحد ریاض به قدرت ازجمله اهداف اصلی عربستان سعودی در تجاوز نظامی به یمن بوده است.

عربستان در حملات هوایی خود، مدارس، بیمارستان‎ها، مناطق مسکونی و اردوگاه‌های پناه‌جویان را بمباران و بعضاً از تسلیحات ممنوعه همچون بمب‌های خوشه‌ای استفاده کرده است.

حملات عربستان به یمن و کشتار غیرنظامیان از سوی سازمان دیده‌بان حقوق بشر و دیگر نهادهای بین‌المللی محکوم شده است.

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku