News   /   گزارش   /   تلگرام

گزارش: خودروسازان اروپایی و آسیایی در تهران

چهارمین همایش صنایع خودروسازی در تهران؛ 24 بهمن 1395 (عکس از ایرنا)

چهارمین همایش بین‌المللی صنایع خودرویی با حضور نمایندگان 400 شرکت داخلی و خارجی در تهران برگزار شد.

در این اجلاس نمایندگان و مدیران ارشد شرکت‌های خودروساز آسیایی و اروپایی حضور داشتند.

سامان کجوری، خبرنگار پرستی‌وی در تهران، دربارۀ این موضوع گزارش می‌دهد:

تهران میزبان چهارمین اجلاس بین‌المللی صنایع خودرویی با حضور نمایندگان 400 شرکت است.

در این اجلاس که یکی از بزرگ‌ترین گردهمایی‌ها در نوع خود است، مقامات ارشد و مدیران خودروسازان آسیایی و اروپایی از جمله پژو، سیتروئن، اسکانیا و رنو و همچنین خودروسازان داخلی حضور داشتند.

هاشم یکه‌زارع، مدیرعامل ایران‌خودرو، در این اجلاس گفت: «ایران و ترکیه 84 درصد از خودروهای منطقه را تولید می‌کنند. در مجموع، ایران 21 میلیون و 200 هزار دستگاه خودرو تولید کرده است. گروه خودروسازی ایران‌خودرو 52 درصد از سهم بازار ایران را در اختیار دارد. در کمتر از یک ماه، ایران‌خودرو قراردادی با کنسرسیوم ایتالیایی به‌منظور تولید پلت‌فورم ملی در ایران که باارزش‌ترین توافق برای طراحی پلت‌فورم ملی است، امضا خواهد کرد.»

چهارمین اجلاس بین‌المللی صنایع خودرویی با حضور نمایندگان شرکت‌های داخلی و خارجی در تهران؛ 24 بهمن 1395 (عکس از ایرنا)

شرکت‌های خودروساز ایرانی بعد از اجرای توافق اتمی موسوم به برجام در اوایل 2016، با شرکت‌های اروپایی به‌ویژه شرکت‌های فرانسوی همکاری داشته‌اند.

ژان فیلیپ ایمپاراتو، مدیرعامل پژو، گفت: «اول از همه ما مستقیماً در ایران سرمایه‌گذاری خواهیم کرد. فناوری‌هایمان را به ایران منتقل خواهیم کرد و به مشتریانمان آخرین نسل محصولات و خدمات را ارائه می‌دهیم و با سرعت قابلیت‌های محلی خودروهای‌مان را افزایش می‌دهیم.»

همچنین لیندا جکسون، مدیرعامل سیتروئن، گفت: «در طول امسال، 2017، ما واردات خودروی کامل به ایران را آغاز می‌کنیم و شاهد بازگشت سیتروئن به ایران خواهیم بود. این اقدام مشترک بر اساس همکاری تاریخی میان دو برند صورت می‌گیرد و به‌واقع سیتروئن و سایپا در 50 سال اخیر شرکای صنعتی یکدیگر بوده‌اند.»

امروز ایران با تولید سالانه 1.6 میلیون دستگاه خودرو، سیزدهمین خودروساز بزرگ جهان و یکی از بزرگ‌ترین خودروسازها در آسیاست.

صنایع خودروسازی ایران، دومین صنعت فعال ایران پس از صنایع نفت و گاز است که حدود 10 درصد از تولید ناخالص داخلی و تقریباً 4 درصد از نیروی کار را در برمی‌گیرد.

بر اساس سند چشم‌انداز ایران، تا سال 2025 ایران باید سالانه 3 میلیون دستگاه خودرو تولید کند و به یازدهمین خودروساز بزرگ جهان تبدیل شود.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku