News   /   آمريکا   /   تلگرام

ویدئو: تجمع هزاران نفر از مخالفان ترامپ در سراسر جهان

تظاهرات ضد ترامپ در مکزیک (24 بهمن 1395 - عکس از رویترز)

هزاران نفر در سراسر جهان علیه سیاست‌های دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا، تظاهرات کردند.

20 شهر مکزیک روز یکشنبه (24 بهمن) صحنۀ تظاهرات گسترده علیه لفاظی‌های ضد مکزیکی ترامپ و تصمیم جنجالی او دربارۀ ساخت دیوار در مرز امریکا با مکزیک بود.

معترضان در مکزیکوسیتی، پایتخت مکزیک، شعارنوشته‌های بزرگی را حمل می‌کردند که روی آن نوشته بود: «آقای ترامپ! مکزیک باید محترم شمرده شود».

تظاهرات ضد ترامپ در مکزیک (24 بهمن 1395 - عکس از رویترز)

یکی از معترضان گفت: «ما اینجاییم تا به ترامپ نشان بدهیم کل مردم یک کشور، متحدانه علیه او و اقدامات احمقانۀ فاشیستی و تبعیض‌آمیز وی به پا خواسته‌اند.»

ترامپ پس از روی کار آمدن، دستور ساخت دیوار مرزی میان ایالات‎متحده و مکزیک را صادر کرد. چند روز پس از آن نیز اعلام کرد قصد دارد با وضع تعرفۀ 20 درصدی بر کالاهای وارداتی امریکا از مکزیک، هزینۀ ساخت دیوار مرزی میان این دو کشور را تأمین کند.

وی همچنین مهاجران غیرقانونی مکزیکی را مجرم نامیده و وعده داده حدود 11 میلیون مهاجر غیرقانونی را که در امریکا زندگی می‌کنند، از این کشور اخراج کند.

تظاهرات ضد ترامپ در مکزیک (24 بهمن 1395 - عکس از رویترز)

تظاهرات ضد ترامپ در بروکسل و توکیو

در همین راستا، در بروکسل نیز تظاهرات‌کنندگان در اعتراض به فرمان ضد مهاجرتی ترامپ مبنی بر ممنوعیت ورود اتباع 7 کشور مسلمان در مقابل سفارت امریکا تجمع کردند.

این فرمان شامل کشورهای ایران، عراق، سوریه، لیبی، یمن، سودان و سومالی می‌شد. یک دادگاه فدرال در امریکا این دستور را پس از گذشت یک هفته از اجرایی شدن آن، به حالت تعلیق درآورد اما ترامپ گفته است درصدد صدور فرمانی جدید دربارۀ مهاجرت است.

معترضان همچنین در توکیو، پایتخت ژاپن، دست به تظاهرات زدند و خشم خود را از اقدامات جنجالی دولت جدید امریکا ابراز کردند.

شمار زیادی از شهروندان امریکایی نیز در این تظاهرات شرکت کردند.

یکی از این تظاهرات‌کنندگان به خبرنگار پرس تی‌وی در توکیو گفت: «من فکر می‌کنم این بزرگ‌ترین تهدیدی است که امریکا در سال‌های اخیر با آن مواجه شده است. معتقدم ما امریکایی‌ها به غلط تصور می‌کردیم چنین چیزی برای ما اتفاق نمی‌افتد و به همین دلیل آمادگی لازم برای مواجهه با آن را نداریم.»

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌ وی فارسی» بلامانع است.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku