اردوغان: عملیات ترکیه در سوریه تا آزادسازی رقه ادامه دارد

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه (عکس آرشیوی)

رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه، گفت هدف نهائی عملیات نظامی کشورش در سوریه صرفاً دستیابی به کنترل شهرک باب نبوده است، بلکه تلاشی برای بیرون راندن تروریست‌های داعش از منطقه، ازجمله شهر رقه، نیز بوده است.  

به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه، اردوغان در یک نشست مطبوعاتی که روز یکشنبه در استانبول برگزار شد، ضمن اظهار امیدواری از ثمرۀ تلاش‌های این کشور برای حل بحران سوریه، گفت: «در چند ماه اخیر به نقطۀ عطفی در مورد سوریه رسیده‌ایم و تلاش ما برای حل بحران این کشور در چارچوب عدالت، مشروعیت و حقانیت و با کمک کشورهای دوست به‌زودی به بار خواهد نشست.»

این نشست مطبوعاتی در آستانۀ سفر دوره‌ای اردوغان به سه کشور حوزه خلیج‌فارس، یعنی بحرین، عربستان سعودی و قطر انجام شد.

وی در ادامۀ سخنانش گفت: «هدف ما ایجاد یک منطقه امنِ چهار پنج هزار کیلومتریِ عاری از تروریسم در سوریه است. با ایجاد این منطقه امن هم از مهاجرت و پناهندگی ساکنین جلوگیری و هم برای آن‌ها منطقه‌ای مسکونی فراهم می‌شود. به‌این‌ترتیب، سوری‌های موجود در اردوگاه‌های ما نیز به کشورشان بازمی‌گردند.»

اردوغان در همین راستا افزود: «اکنون وارد مرکز شهر باب شده‌ایم و با این حرکت، نیروهای داعش به‌صورت کامل شروع به ترک شهر کرده‌اند. تصور می‌کنم دیگر چیزی به پایان نمانده است. نقشه‌ها در حال پیاده شدن و اجراست.»

ترکیه بارها اذعان داشت که تمایل دارد در عملیاتی به رهبری امریکا برای بازپس‌گیری الرقه از داعش شرکت کند.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که ترکیه در گذشته یکی از حامیان اصلی داعش بود و نقشی مهم در تجهیز این گروه تروریستی ایفا می‌کرد. 

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku