News   /   اروپا   /   تلگرام

ویدئو: تظاهرات سراسری در آلمان علیه اخراج پناه‌جویان افغان

تظاهرات مردم آلمان در هامبورگ در اعتراض به اخراج پناهندگان افغان، 23 بهمن 1395 (عکس از رویترز)

چندین هزار نفر از مردم آلمان در سراسر این کشور در اعتراض به اخراج پناه‌جویان افغان از آلمان تظاهرات کردند.

این تظاهرات پس از آن برگزار شد که دولت آلمان از پناه‌جویان افغانی که درخواست پناهندگی‌شان رد شده خواسته است آلمان را ترک کنند.

پلیس آلمان شمار تظاهرات‌کنندگان را در برلین، پایتخت این کشور، حدود 2 هزار نفر اعلام کرده است. در شهرهای دوسلدورف در غرب آلمان و هامبورگ در شمال این کشور تظاهراتی مشابه برگزار شد. 

تظاهرات‌کنندگان ضمن سردادن شعار «اخراج را متوقف کنید» و با در دست داشتن پلاکارد‌هایی در حمایت از حضور افغان‌ها در آلمان، از مقامات این کشور خواسته‌اند پناهندگان افغان را مجبور به ترک آلمان نکنند.

یکی از سازمان دهندگان این تظاهرات در هامبورگ گفت افغان‌هایی که مجبور به بازگشت به کشورشان می‌شوند، در آنجا با ناامنی و شرایطی غیرقابل‌تصور مواجه می‌شوند و نمی‌توانند زندگی شایسته‌ای داشته باشند.

تظاهرات مردم آلمان در برلین، پایتخت این کشور در اعتراض به اخراج پناهندگان افغان، 23 بهمن 1395 (عکس از رویترز)

شورای پناهندگان ایالت نوردراین-وستفالن با استناد به گزارش اخیر کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد دربارۀ روند رو به وخامت افغانستان، این کشور جنگ‌زده را «کشوری ناامن» توصیف کرده است.

حدود 250 هزار پناه‌جوی افغان در آلمان به سر می‌برند؛ وزارت كشور آلمان طی دو ماه اخیر از حدود 12 هزار نفر آن‌ها خواسته است این کشور را ترک کنند.

اخراج جمعی افغان‌ها از آلمان در چارچوب توافقی انجام می‌شود که اواخر سال گذشتۀ میلادی میان اتحادیۀ اروپا و افغانستان حاصل شد و هدفش بازگرداندن پناهندگان افغان به کشورشان است.

افغان‌ها پس از سوری‌ها دومین گروه بزرگ پناه‌جویان را در آلمان تشکیل می‌دهند.

طی ماه‌های اخیر و به دنبال فعال‌تر شدن احزاب راست‌گرا در آلمان، احساسات ضد پناه‌جویان در این کشور روندی افزایشی یافته است.

حدود 10 روز پیش، آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان از مقامات این کشور خواست روند اخراج پناهندگانی که درخواستشان رد شده را تسریع بخشند.

هجوم بی‌سابقۀ پناه‌جویان به اروپا عمدتاً از مناطق جنگ‌زده در شمال آفریقا و خاورمیانه صورت می‌گیرد. بسیاری از تحلیلگران قدرت‌های بزرگ اروپایی و امریکا را در این موضوع مقصر می‌دانند چراکه با جنگ‌افروزی و مداخلۀ نظامی در مناطق خشونت زده، درنهایت مردم را مجبور به ترک خانه‌هایشان کرده‌اند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku