News   /   اروپا   /   تلگرام

هشدار پلیس بریتانیا: شروع مذاکرات برگزیت باعث افزایش جرائم می‌شود

پلیس بریتانیا دربارۀ افزایش جرائم مبتنی بر نفرت همزمان با شروع مذاکرات برای خروج این کشور از اتحادیۀ اروپا هشدار داده است. (تصویر آرشیوی)

بر اساس گزارش‌ها، پلیس و گروه‌های اقلیت در بریتانیا هشدار داده‌اند همزمان با شروع مذاکرات مربوط به خروج این کشور از اتحادیۀ اروپا، میزان جرائم مبتنی بر نفرت افزایش خواهد یافت.

روزنامۀ انگلیسی ایندیپندنت گزارش داد در شرایطی که دولت بریتانیا قصد دارد این مذاکرات را در ماه آینده آغاز کند، نیروهای پلیس مشغول جمع‌آوری اطلاعات و اتخاذ تمهیدات امنیتی برای محافظت از گروه‌های آسیب‌پذیر در سراسر کشور هستند.

این اقدامات در حالی اتخاذ شده‌اند که شمار جرائم ناشی از انگیزه‌های مذهبی و نژادی که پس از اعلام نتایج همه‌پرسی برگزیت به پلیس گزارش شده، به شکل قابل‌توجهی افزایش یافته است.

در همین حال، گروه‌های اقلیت دربارۀ احتمال گسترش «بیگانه‌هراسی پنهانی» همزمان با مذاکرات لندن و بروکسل اخطار داده‌اند.

پلیس بریتانیا نیز از طرح جدید خود برای افزایش جمع‌آوری اطلاعات و حمایت از قربانیان احتمالی نژادپرسی و بیگانه‌هراسی خبر داده است.

یک سخنگوی پلیس بریتانیا گفت این اداره در سال‌های اخیر شاهد افزایش مداوم جرائم مبتنی بر نفرت بوده است.

جرائم ناشی از نفرت در ژوئیه 2016 نسبت به دوره مشابه در سال ماقبل آن 41 درصد افزایش یافته است.

وی اذعان اذعان کرد رویدادهای داخلی و خارجی، از جمله فعال شدن مادۀ 50 پیمان لیسبون برای شروع مذاکرات مربوط به خروج از اتحادیه اروپا، ممکن است همانند «ماشه» عمل کند.

گزارش‌های وزارت کشور بریتانیا حاکیست جرائم مبتنی بر نفرت بعد از موافقت مردم این کشور در همه‌پرسی سال گذشته برای خروج از اتحادیۀ اروپا بیش از 40 درصد افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش‌ها، میزان شکایات ثبت‌شده در پاسگاه‌های پلیس در ژوئیه 2016 نسبت به ژوئیه 2015 میلادی 41 درصد افزایش یافته بود.

داده‌های 31 پایگاه پلیس نشان می‌داد شمار جرائم ناشی از انگیزه‌های نژادی و مذهبی در دوهفتۀ منتهی به همه‌پرسی برگزیت در 23 ژوئن 2016 (3 تیر 1395) هزار و 546 فقره بوده است. این در حالیست که در دو هفتۀ بعد از این همه‌پرسی، دو هزار و 241 فقره جرائم مبتنی بر نفرت ثبت شده است.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku