News   /   آمريکا   /   تلگرام

اعتصاب پلیس در برزیل منجر به کشته شدن بیش از 100 نفر شد

اعتصاب پلیس نظامی در شهر ویتوریا در ایالت اسپیریتو سانتو در جنوب شرق برزیل منجر به خشونت و درگیری‌های مرگبار در این منطقه شده است. (عکس از سی‌ان‌ان)

در پی اعتصاب پلیس نظامی در شهر ویتوریا در برزیل، در طول یک هفته، بیش از 100 تن از مردم در اثر وقوع خشونت‌های مرگبار کشته و تعداد زیادی زخمی شده‎اند.

نیروهای پلیس این شهر برزیلی با هدف دستیابی به حقوق و مزایای بهتر از روز شنبه دست به اعتصاب زدند و اعضای خانواده‎های آن‎ها نیز با برگزاری تجمع‎های اعتراض‌آمیز در مقابل ایستگاه‎‌های پلیس، مانع خروج خودروهای پلیس شدند.

پلیس نظامی در شهر ویتوریا مسئولیت عمدۀ ادارۀ شهر را برعهده دارد و با توجه به این وضعیت، افسران پلیس نظامی مجاز به اعتصاب نیستند.

اگر این نیروها درحال اعتصاب دستگیر شوند، این موضوع می‌تواند به قیمت از دست دادن شغلشان و تحمل حداکثر 2 سال حبس تمام شود.

نیروهای پلیس مدنی شهر ویتوریا در اعتصاب نیستند، اما از اعتصاب نیروهای پلیس نظامی اعلام حمایت کرده‎اند.

بر اساس اعلام والتر سانتانا لوپز، بازرس ویژۀ قتل پلیس مدنیِ ویتوریا، در پنج روز نخست اعتصاب پلیس نظامی دست‎کم 110 نفر کشته شدند.

لوپز همچنین گفت اخبار متعددی از وقوع سرقت‎ در شهر گزارش شده است.

این مقام پلیس به شبکۀ خبری سی‌ان‌ان امریکا گفت: «در یک روز ما 40 مورد قتل ثبت کردیم. این درحالی است که معمولاً در ماه بیش از 20 مورد قتل گزارش نمی‎شود.»

ویتوریا مرکز ایالت اسپیریتو سانتو است که در جنوب شرق برزیل قرار دارد. این شهر همواره درگیر خشونت‌های مرگبار بوده است به طوری که بر اساس گزارش سالانۀ سازمان امنیت عمومی برزیل، در سال 2015 به ازای هر 100 هزار نفر از جمعیت این شهر 37.4 نفر بر اثر خشونت جان خود را از دست دادند.

در حال حاضر هرج و مرج در ویتوریا این شهر را در ترسی عمیق فرو برده و تمامی مدارس و مغازه‎های این شهر تعطیل هستند.

هزاران نفر از مردم برزیل با انتشار تصاویر و ویدئوهایی از خشونت‌‎، غارت، دزدی و تیراندازی‌‏های در حال وقوع در شهر ویتوریا در شبکه‌های اجتماعی، از جهانیان درخواست کمک کرده‎اند.

در صفحۀ جنبش خانواده‎های نیروهای پلیس نظامیِ اسپیریتو سانتو در شبکۀ اجتماعی فیس‎بوک ذکر شده است که مأمورین تنها هنگامی به محل کار خود بازخواند گشت که دولت برزیل با درخواست افزایش 100 درصدی حقوقشان موافقت کند.

بر اساس آن‌چه در این صفحۀ فیس‎بوک ذکر شده است، نیروهای پلیس نظامی این ایالت در طول هفت سال گذشته افزایش حقوق نداشته‌اند.

گزارش‎ها حاکی از آن است که پلیس نظامی ایالت اسپیرتو سانتو، از نظر دریافت کم‌ترین میزان حقوق در رتبۀ چهارم در برزیل قرار دارد و متوسط حقوق ماهیانۀ نیروهای نظامی این ایالت حدود 840 دلار است.

این درحالی است که نیروهای نظامی شهر برازیلیا، پایتخت برزیل، به طور متوسط ماهیانه حدود 2 هزار و 300 دلار دریافت می‏‌کنند.

پائولو هارتونگ، فرماندار ایالت اسپیریتو سانتو، اخیراً در یک نشست مطبوعاتی، نیروهای در حال اعتصاب را متهم به باج‌خواهی کرد و گفت: «این جنبش غیرقانونی و خلاف قانون اساسی است. آن‎ها باید از خودشان خجالت بکشند.»

از زمان آغاز اعتصاب با توجه به درخواست فرماندار این ایالت از وزارت دفاع برزیل، دست‎‏کم 1 هزار و 200 تن از اعضای نیروهای مسلح این کشور وارد ایالت اسپیریتو سانتو شده‏‎اند.

خشونت در برزیل طی ماه‎های گذشته به شدت افزایش یافته است و بیش از 160 زندانی در پی چند شورش در زندان‎های شمال و شمال شرقی این کشور کشته شده‎‏اند. 

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku