در حملۀ راکتی معارضان به حلب 3 نفر کشته شدند

تصویر آرشیوی از ویرانی‌های حاصل از حملات معارضان به شهر حلب در شمال سوریه (عکس از خبرگزاری فرانسه)

یک سازمان نظارتی پنجشنبه (21 بهمن) اعلام کرد در اثر حملۀ راکتی معارضان به یک مرکز توزیع کمک‌های بشردوستانه در شهر حلب سوریه 3 نفر ازجمله یکی از داوطلبان هلال‌احمر و یک کودک کشته شدند.

جمعیت هلال‌احمر سوریه و کمیتۀ بین‌المللی صلیب سرخ در بیانیه‌ای کشته شدن این امدادرسان داوطلب را در حادثۀ چهارشنبه (20 بهمن) تأیید کرده‌اند.

در این بیانیه آمده است: «یکی از کارکنان جمعیت هلال‌احمر سوریه (در این حادثه) کشته شد. 7 تن از امدادرسانان داوطلب و کارکنان دیگر نیز زخمی شدند. دو تن از کسانی که برای دریافت کمک‌های بشردوستانه به این مرکز مراجعه کرده بودند نیز کشته و تعداد دیگری زخمی شدند.»

به گفتۀ گروه موسوم به دیده‌‎بان حقوق بشر سوریه، قربانیان این حادثه یک زن و یک کودک بودند.

این راکت ها به مرکز امدادرسانی هلال‌احمر سوریه در محلۀ حمدانیه در شهر حلب اصابت کرد. نیروهای دولتی سوریه پس از درگیری‌های سنگین دسامبر گذشته (آذر) توانستند محاصرۀ چندماهۀ این منطقه را درهم بشکنند و آن را به‌طور کامل آزاد کنند.

دیده‌بان حقوق بشر سوریه افزود چهارشنبه همچنین براثر انفجار مهمات عمل‌نکرده در محلۀ بستان القصر در جنوب حلب نیز 5 کودک کشته شدند. این محله نیز دسامبر (آذر) به تصرف نیروهای دولتی سوریه درآمد.

امدادرسانان جمعیت هلال‌احمر سوریه در حلب (عکس از خبرگزاری فرانسه)
امدادرسانان جمعیت هلال‌احمر سوریه در حلب (عکس از خبرگزاری فرانسه)

خانواده‌های سوری که پیش‌تر از مناطق تحت تصرف معارضان در شرق حلب فرار کرده بودند در حال بازگشت به خانه و کاشانۀ خود هستند.

نیروهای دولتی سوریه عملیات پاک‌سازی مواد منفجره را از شرق حلب اجرا کرده‌اند و مقام‌های این کشور، غیرنظامیان را برای بازگشت به خانه‌های خود ترغیب می‌کنند.

بخش‌های زیادی از حلب که زمانی قطب صنعتی سوریه محسوب می‌شد، پس از اشغال معارضان ویران شد.

مناطق شرقی حلب از سال 1391 به تصرف گروه‌های معارض دولت بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه، درآمد و این شهر به دو بخش غربی و شرقی تقسیم ‌شد که بخش غربی آن تحت کنترل نیروهای سوری بود.

سوریه از سال 2011 (اواخر اسفند 1389) صحنۀ ناآرامی‌های مرگبار است.

گزارش‌های اخیر نشان می‌دهد بحران و ناآرامی در سوریه تاکنون بیش از 470 هزار کشته برجا گذاشته است.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku