News   /   اروپا   /   تلگرام

نظرسنجی‌ها از شکست لوپن در دور دوم انتخابات فرانسه حکایت می‌کند

مارین لوپن، نامزد راست‌گرای افراطیِ انتخابات ریاست‎جمهوری فرانسه (عکس از خبرگزاری فرانسه)

نتایج نظرسنجی‌های جدید نشان می‌دهد مارین لوپن، نامزد راست‌گرای افراطیِ انتخابات ریاست‎جمهوری فرانسه، در دور دوم انتخابات در برابر امانوئل ماکرون، نامزد میانه‌رو انتخابات، بازنده می‌شود.

طبق نظرسنجی‌ مؤسسۀ «هریس اینتراکتیو» که نتایج آن پنجشنبه (21 بهمن) منتشر شد، لوپن در دور اول انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه در ماه آوریل 24 درصد آراء را کسب می‌کند. این در حالی است که ماکرون تنها موفق به کسب 21 درصد آراء خواهد شد.

نتایج دو نظرسنجی دیگر که چهارشنبه‌شب (20 بهمن) منتشر شد، نشان می‌دهد لوپن در دور اول انتخابات از ماکرون پیشی می‌گیرد ولی در دور دوم هر یک به ترتیب حدود 37 و 63 درصد آراء را کسب می‌کنند.

هرچند فرانسوا فیون، نخست‌وزیر سابق و نامزد راست میانه در انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه، طبق نظرسنجی‌های دو هفتۀ پیش پیشتاز بود اما رسوایی مالی خانواده‌اش به رقابت‌های انتخاباتی وی آسیب زد و طبق نظرسنجی‌ها وی در دور اول انتخابات موفق به کسب 19 درصد آراء خواهد شد.

تنها دو نامزدی که از بیش‌ترین آراء برخوردار باشند در دور دوم انتخابات شرکت خواهند کرد.

امانوئل ماکرون، نامزد میانه‌رو انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه (عکس از خبرگزاری فرانسه)
امانوئل ماکرون، نامزد میانه‌رو انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه (عکس از خبرگزاری فرانسه)

این در حالی است که طبق نظرسنجی‌ها، فرانسوا بایرو، نامزد میانه‌رو در دور اول انتخابات می‌تواند 5 درصد آراء را به خود اختصاص دهد.

بااین‌وجود، بایرو هنوز به‌طور رسمی نامزدی خود را در انتخابات اعلام نکرده است. اگر وی در انتخابات نامزد نشود طرفدارانش احتمالاً از ماکرون یا فیون حمایت خواهند کرد.

جبهۀ ملی فرانسه که حزبی افراطی و ضد مهاجران است، پس از پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌‍جمهوری امریکا و رأی مردم بریتانیا به خروج این کشور از اتحادیۀ اروپا، به دنبال دست یافتن به نتایج مشابهی در فرانسه است.

انتخابات ریاست جمهوری فرانسه در تاریخ 23 آوریل سال جاری (3 اردیبهشت‌ماه 1396) برگزار خواهد شد و چنانچه هیچ‎‏یک از نامزدها اکثریت آراء را کسب نکنند، دور دوم این انتخابات در تاریخ 7 مه (17 اردیبهشت) برگزار می‌شود.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku