News   /   آمريکا   /   تلگرام

اسپایسر تهدیدهای توخالی واشنگتن علیه ایران را تکرار کرد

شان اسپایسر، سخنگوی کاخ سفید (عکس از خبرگزاری فرانسه)

دبیر مطبوعاتی کاخ سفید با تکرار تهدیداتی توخالی علیه ایران، گفت دولت جدید امریکا هیچ گزینه‌ای را از روی میز برنمی‌دارد.

شان اسپایسر روز سه‎‌شنبه در یک نشست خبری گفت ترامپ «در برخورد با تهران هیچ گزینه‎ای را از روی میز برنمی‎‏دارد».

امریکا و برخی از متحدانش سال‎ها برای ایجاد رعب و تهدید دولت‎های مخالف، از این‌ موضوع که واشنگتن از در نظر گرفتن همۀ گزینه‎ها ازجمله اقدام نظامی علیه آن‎ها ابایی ندارد، استفاده کرده‌‏اند.

ترامپ در طول مبارزات انتخاباتی خود و پس‌ازآن، بارها با انتقاد از توافق هسته‎‏ای ایران و قدرت‌های جهانی، اعلام کرده است که این توافق را لغو خواهد کرد یا مذاکرۀ مجدد بر سر آن را از سر خواهد گرفت.

دولت جدید امریکا همچنین طی هفته‌های گذشته ایران را متهم به حمایت از تروریسم کرده و بارها با توسل به تهدیداتی توخالی به ایران هشدار داده است.

اسپایسر روز سه‎‏شنبه به ایران هشدار داد که «متوجه باشد رئیس‌جمهور جدیدی بر روی کار آمده است و این رئیس‎‏جمهور بیکار نخواهد نشست تا ایران نقض یا آنچه به نظر نقض توافق مشترک می‌رسد را به سخره بگیرد».

دونالد ترامپ، رئیس‎‏جمهور امریکا

سخنگوی کاخ سفید گفت ترامپ در واکنش به ایران به اجرای اقداماتی که مناسب می‌بیند، ادامه خواهد داد و افزود: «رئیس‌جمهور بارها و بارها تصریح کرده است که اقدامات خود را اعلام نخواهد کرد و هیچ گزینه‎ای را از روی میز برنخواهد داشت. اما تصور می‎کنم که اگر ایران متوجه نیست که رئیس‎‏جمهور تازه‎ای سرکار آمده، خود را به سخره گرفته است.»

به نظر می‌رسد که اظهارات اسپایسر در واکنش به سخنان حضرت آیت‌الله سید علی خامنه‎ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی، در روز سه‎‏شنبه، اعلام شده‎اند.

حضرت‏ آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به سخن رئیس‌جمهور جدید امریکا مبنی بر اینکه ایرانیان باید از من بترسند تأکید کرده بودند: «ایرانی از تهدید نمی‌ترسد.»

ایشان با اشاره به راهپیمایی ۲۲ بهمن در روز جمعه افزودند: «مردم در روز ۲۲ بهمن با حضور در خیابان‌ها جواب این حرف‌ها و تهدیدات را خواهند داد.»

رهبر انقلاب با لحنی کنایه‌آمیز افزودند: «البته ما از این آقای تازه آمده متشکریم چراکه زحمت ما را کم کرده و با نشان دادن چهرۀ واقعی امریکا، حرف‌ها‌ی ۳۸ سالۀ جمهوری اسلامی ایران را دربارۀ فساد سیاسی، اقتصادی، اخلاقی و اجتماعی دستگاه حاکم بر امریکا ثابت کرده است.»

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همچنین فرمودند: «رئیس‌جمهور جدید با حرف‌ها و اقدامات خود در مبارزات انتخاباتی و روزهای اخیر، ماهیت واقعی امریکا را عریان در مقابل چشم مردم جهان به نمایش گذاشته و نشان می‌دهد حقیقت امریکا چیست.»

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku