دیدار اسد با هیئتی از نمایندگان بلژیک

بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه، روز دوشنبه با هیئت پارلمانی بلژیک در دمشق دیدار کرد. (عکس از خبرگزاری سانا)

بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه، با هیئتی از نمایندگان بلژیک در دمشق، پایتخت سوریه، دیدار کرده است. 

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه، سانا، اسد روز دوشنبه در دیدار با این هیئت که ریاست آن را فیلیپ دووینتر، از نمایندگان مجلس بلژیک، بر عهده داشت، گفت بسیاری از کشورهای اروپایی از ابتدای جنگ در سوریه، سیاستی غیرواقعی را در پیش گرفتند و با حمایت از اشکال مختلف تروریسم، به مردم خود نیز آسیب وارد کردند.

اسد افزود: «برخی از سیاستمداران غربی صرفاً با هدف پیروزی در انتخابات فعالیت می‌کنند، نه برای منافع کشور یا مردم خود. این مسئله باعث شده است سیاست‌ کشورهای اروپایی بدون توجه به واقعیت شکل بگیرد و این مسئله موقعیتِ اتحادیۀ اروپا و نقش آن را در جهان تحت‌الشعاع قرار داده است.»

هیئت بلژیکی در این دیدار که با هدف تبادل‌نظر میان دو کشور پیرامون آخرین تحولات سوریه صورت گرفت، گفت پیروزی ارتش سوریه و آزادسازی حلب نقش چشمگیری در تغییر موازنۀ قدرت در جنگ علیه تروریسم و نیز در تغییر دیدگاه‌های بسیاری از رؤسای دولت‌های غربی داشته است.

هیئت بلژیکی خاطرنشان کرد نابودی تروریسم در سوریه بدون شک به کاهش گسترش آن در جهان منجر خواهد شد.

بازدید از اردوگاه آوارگان؛ انتقاد از اروپا

این هیئت بلژیکی همچنین از اردوگاه پناه‌جویان جبرین در استان حلب سوریه دیدار و از کم‌کاری‌های اتحادیۀ اروپا در این کشور عربی انتقاد کرد.

دووینتر گفت: «شرم‌آور است که اتحادیۀ اروپا هیچ کاری انجام نمی‌دهد و بسیار خوشحال هستیم که روس‌ها هر کاری که می‌توانند انجام می‌دهند و مسئولیت پذیرند.»

گفته می‌شود هم‌اکنون بیش از 5 هزار آوارۀ  سوری در اردوگاه جبرین ساکن هستند.

سوریه از سال 2011 (اواخر اسفند 1389) صحنۀ جنگ مرگباری است که به گفتۀ دولت دمشق برخی کشورهای غربی و هم‌پیمانان منطقه‌ای آن‌ها ازجمله عربستان سعودی، قطر و ترکیه از آن حمایت کرده‌‎اند.

آتش‌افروزی گروه‌های معارض دولت سوریه به کشته و زخمی شدن صدها هزار غیرنظامی منجر شده و میلیون‌ها آواره نیز برجای گذاشته است.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku