معاون رئیس‌جمهور امریکا: ایران عزم ترامپ را محک نزند

مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور امریکا (تصویر آرشیوی)

معاون رئیس‌جمهور امریکا در ادامۀ لفاظی‌های مقام‌های دولت این کشور به ایران هشدار داد عزم دونالد ترامپ را محک نزند.

مایک پنس در مصاحبه با شبکۀ خبری ای‌بی‌سی که یکشنبه پخش شد، گفت: «عزم رئیس‌جمهور امریکا به اندازه‌ای جدی است که ایران بهتر است دوباره در خصوص تداوم اقدامات خصمانۀ خود فکر کند.»

این مقام امریکایی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه منظورش از محک زدن دونالد ترامپ چیست، به «آزمایش موشک بالستیک» و «حمایت کامل ایران از حوثی‌ها در یمن» اشاره کرد.

وی آزمایش موشکی اخیر ایران را «ناقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل» خواند و افزود این آزمایش سبب شد دونالد ترامپ «تحریم‌هایی اقتصادی را در قبال زنجیرۀ تدارکات برنامۀ موشکی آنها» اعمال کند.

پنس همچنین مدعی شد: «حملۀ هفتۀ گذشته حوثی‌ها به یک کشتی جنگی سعودی با استفاده از تسلیحات ایرانی، نمونۀ اقدامات خصمانه‌ای است که این دولت (امریکا) به سادگی با آن کنار نخواهد آمد.»

معاون رئیس‌جمهور امریکا در بخش دیگری از سخنان خود به برجام اشاره کرد و گفت: «رئیس جمهور، من و دولت ما فکر می‌کنیم که توافق هسته‌ای با ایران وحشتناک است. این (توافق) اساساً به ایران امکان می‌دهد در سال‌های پیش رو... سلاح اتمی تولید کند.»

این در حالی است که محمدجواد ظریف، وزیر خارجۀ ایران، در واکنش به لفاظی‌های اخیر مقام‌های امریکایی در حساب کاربری توییتر خود نوشت: «تهدیدها تاثیری بر ایران ندارند زیرا ما امنیت‌مان را از مردم‌مان می‌گیریم. ما هرگز آغازگر جنگ نخواهیم بود، اما تنها می‌توانیم بر توانایی های خود برای دفاع تکیه کنیم.»تهدید برعلیه نظام اسلامی ما کارساز نیست.»

سردار سرتیپ پاسدار امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در حاشیه رزمایش مدافعان حریم ولایت با بیان اینکه امروز استخوان‌بندی تحریم‌های حوزۀ پدافندی خرد شده است، تأکید کرد تهدید ایران توسط برخی مقام‌های امریکایی یاوه‌گویی است.

سردار حاجی‌زاده افزود: «با شناختی که از توان نیروهای مسلح و خودمان داریم با اطمینان اعلام می‌کنم که تهدید خارجی برعلیه نظام اسلامی ما کارساز نیست.»

وی در واکنش به بهانه‌جویی امریکایی‌ها پیرامون آزمایش‌های موشکی ایران با تأکید بر اینکه دشمنان امنیت ما را هدف قرار داده‌اند، گفت: «پرداختن به مسائلی مانند توانمندی و دانش هسته‌ای، اقتدار موشکی و مسائلی ازاین‌دست تنها بهانه‌ای برای دشمنی آن‌ها با نظام اسلامی و ملت ایران است؛ ما برای دفاع از امنیت ملت ایران شبانه‌روز تلاش می‌کنیم و اگر دشمن دست از پا خطا کند موشک‌های ما غرش‌کنان بر سر آن‌ها فرود می‌آید.»

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.ir

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku