News   /   اروپا   /   تلگرام

ویدئو: تظاهرات بزرگ مردم انگلیس علیه فرمان ضد مهاجرتی ترامپ

تظاهرات بزرگ علیه فرمان ضد مهاجرتی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا در در لندن، 16 بهمن 1395 (تصویر از گاردین)

معترضان انگلیسی در اعتراض به فرمان ضد مهاجرتی اخیر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا از مقابل ساختمان سفارت امریکا در لندن تا مقر دولت انگلیس در خیابان داونینگ تظاهرات کردند.

تظاهرات کنندگان همچنین عدم موضع‌گیری قاطع ترزا می، نخست‌وزیر بریتانیا در قبال این فرمان جنجالی ترامپ را محکوم کردند و سکوت خانم می دربارۀ این موضوع در دیدار اخیرش با ترامپ را موردانتقاد قرار دادند.

ترامپ جمعه 8 بهمن طی فرمانی اجرایی ورود اتباع 7 کشور مسلمان شامل ایران، عراق، سوریه، سودان، لیبی، سومالی و یمن را به امریکا به‌طور موقت ممنوع کرد.

این فرمان تبعیض‌آمیز از سوی بسیاری از کشورهای جهان و نهادهای بین‌المللی محکوم شده و در خود امریکا نیز مخالفان جدی دارد.

دادگاه فدرال امریکا، دیروز جمعه طی حکمی این فرمان جنجالی را به‌طور موقت و در سراسر ایالات‌متحده لغو و استدلال کرده است دولت به بهانۀ حملات تروریستی 11 سپتامبر 2011 ممنوعیت ورود اتباع این 7 کشور را اعمال کرده درحالی‌که اتباع هیچ‌یک از این کشورها به خاک امریکا حمله نکرده‌اند.

از زمان امضای این فرمان توسط ترامپ، موجی از تظاهرات در محکومیت آن در سراسر جهان به‌ویژه امریکا برگزار شده است و حتی چندین نفر بازداشت‌شده‌اند.

قرار است امروز شنبه تا ساعاتی دیگر تظاهرات مشابهی نیز در واشنگتن دی‌سی، پایتخت امریکا علیه این فرمان جنجال‌برانگیز ترامپ برگزار شود.

تصاویری از تظاهرات لندن را در زیر ببینید: (16 بهمن 95)

تصاویر از گاردین


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.ir

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku