News   /   آمريکا   /   تلگرام

عکس‌خبر: نماز جماعت یمنی‌های معترض در قلب نیویورک

نماز جماعت یمنی‌های مقیم امریکا در جریان تظاهرات علیه سیاست‌های مهاجرتی دونالد ترامپ، رئیس‏‌جمهور ایالات‌متحده، در منطقۀ بروکلین در شهر نیویورک (14 بهمن 1395- عکس از خبرگزاری رویترز)

جامعۀ یمنی‌های مقیم امریکا مغازه‌‌های خود را در شهر نیویورک بستند و علاوه بر برگزاری تظاهراتی گسترده علیه فرمان منع ورود مسلمانان به ایالات‌متحده، در منطقۀ بروکلین نماز جماعت برگزار کردند.

بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز، مهاجران یمنیِ شهر نیویورک، عصر پنج‌شنبه مغازه‌‎ها و رستوران‌های خود را در شهر نیویورک بستند تا علیه سیاست‌های مهاجرتی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا، تظاهرات کنند.

یک مغازه‌دار یمنی در نیویورک برگه‌ای روی شیشۀ مغازه چسبانده است که بر روی آن نوشته شده است: بسته است، خانواده‌ام در فرودگاه جی‌اف‌کی در بازداشت هستند. 

در این گزارش ذکر شده است که پس از فراخوان گروه‌های مسلمان در شبکه‌های اجتماعی و جامعۀ یمنی‏‎های مقیم امریکا، بیش از یک هزار مغازه از ساعت 20 روز پنج‌شنبه فعالیت خود را متوقف کردند.

یکی از معترضان در گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: «ما به خیابان خواهیم رفت و از تمام برادران و خواهرانمان که در فرودگاه‎ها بازداشت شده و یا در کشورهای دیگر گیر افتاده‌اند و نمی‎‏توانند به امریکا بازگردند، حمایت خواهیم کرد. این عادلانه نیست.»

بسیاری از مهاجران یمنیِ امریکا در شهر نیویورک زندگی می‌کنند. منطقۀ بروکلین بیشترین جمعیت یمنی را دارد، اما تعدادی از آن‌ها نیز در مناطق منهتن، کوئینز و برانکس ساکن هستند.

فرمان اخیر ترامپ برای منع 90 روزۀ سفر شهروندان کشورهای ایران، عراق، سوریه، لیبی، یمن، سومالی و سودان به ایالات‌متحده، ممنوعیت ورود پناه‌جویان سوری به‌صورت نامحدود و ممانعت 120 روزه از ورود هر پناه‌جویی به امریکا، جنجال‌آفرین شده است.

پس از آن‌که ترامپ این فرمان جنجالی را امضا کرد، مسافرانی که از کشورهای مذکور وارد امریکا میشدند، بازداشت یا اخراج میشدند و همین موضوع منجر به تجمع هزاران معترض امریکایی در مناطق مختلف ازجمله فرودگاههای این کشور شد.

دستور مهاجرتی رئیسجمهور امریکا با انتقادات شدید در داخل و خارج از ایالاتمتحده روبرو شده است. هم‌زمان با اجرای این دستور، چندین پروندۀ حقوقی علیه آن در امریکا ثبت شده است و سازمانهای بینالمللی مرتبط با پناه‏جویان در سراسر دنیا این اقدام را محکوم کرده‏اند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku