News   /   ايران

یک دانشمند ایرانی به‌خاطر فرمان جنجالی ترامپ از وی به دادگاه شکایت کرد

اعتراض به فرمان اجرایی ممنوعیت ورود اتباع برخی کشورهای مسلمان به امریکا در فرودگاه بین‌المللی جان‌اف کندی در نیویورک، 9 بهمن 1395 (عکس از شبکۀ اِن‌بی‌سی)

یک دانشمند ایرانی که برای کار در آزمایشگاه دانشکدۀ پزشکی هاروارد عازم شهر بوستون در شرق امریکا بود، پس از آنکه از ورود به این کشور منع شد از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا شکایت کرد.

سمیرا عسگری گفت در شکایتش که روز چهارشنبه در دادگاه منطقه‌ای ایالات‌متحده وصول‌شده آورده است با وجود داشتن ویزای معتبر و مخالفت قضات فدرال با اجرای فرمان اخیر ترامپ از ورود وی به امریکا ممانعت به عمل آمده است.

ترامپ جمعۀ گذشته دستور اجرایی منع موقت ورود اتباع 7 کشور شامل ایران، عراق، سوریه، سودان، لیبی، سومالی و یمن را به امریکا امضا کرد. این فرمان تبعیض‌آمیز از سوی بسیاری از کشورهای جهان و نهادهای بین‌المللی محکوم شده است.

تصویری از اصغر فرهادی، کارگردان و سینماگر نامدار ایرانی در دست یک معترض به ممنوعیت ورود اتباع برخی کشورهای مسلمان به امریکا در فرودگاه بین‌المللی سانفرانسیسکو، 9 بهمن 1395 (عکس از شبکۀ اِن‌بی‌سی)

خانم عسگری که در سوئیس به سر می‌برد، چند روز پیش به آلمان رفت، اما به دنبال فرمان جنجالی ترامپ، مقامات شرکت هواپیمایی مانع سوار شدنش به هواپیمایی شدند که عازم بوستون بود.

در شکایت این دانشمند ایرانی علاوه بر ترامپ اتهاماتی نیز به مقامات وزارت امنیت داخلی و همچنین اداره گمرک و حفاظت مرزی امریکا وارد شده است.

حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران، صبح چهارشنبه این تصمیم ترامپ را به دلیل بی‌تجربگی همتای امریکایی خود در عرصۀ سیاسی دانست و گفت ترامپ با این تصمیم خسارت‌هایی به مردم امریکا و دیگران وارد می‌کند.

طی روزهای گذشته، هزاران نفر از مردم در سراسر امریکا و همچنین شهرهای مختلف جهان با برگزاری تظاهرات خشم خود را از این اقدام جنجالی نشان دادند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.ir

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku