«31 درصد از امریکایی‌ها: با این فرمان امریکا امن‌تر می‌شود»

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا (عکس از خبرگزاری فرانسه)

نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد کمتر از یک سوم از مردم امریکا معتقدند فرمان اجرایی دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور، برای جلوگیری از ورود اتباع هفت کشور عمدتاً مسلمان‌نشین، به امنیت بیشتر منجر می‌شود.

بر اساس نظرسنجی رویترز/ایپسوس که روز سه‌شنبه منتشر شد حدود 31 درصد از شرکت‌کنندگان اعلام کردند با وضع این ممنوعیت احساس امنیت بیشتر می‌کنند و در مقابل 26 درصد نیز اعلام کردند کمتر احساس امنیت می‌کنند.

این نظرسنجی که در روزهای 30 و 31 ژانویه (11 و 12 بهمن ماه) برگزار شد، حاکیست 33 درصد از پاسخ دهندگان معتقدند این فرمان اجرایی تغییری در اوضاع امنیتی  آنها به وجود نمی‌آورد و دیگران نیز اعلام کردند که نظری ندارند.

نظرسنجی رویترز/ایپسوس همچنین نشان داد که 49 درصد از امریکایی‌ها با فرمان اجرایی رئیس‌جمهور کشورشان موافق هستند و 41 درصد نیز با این فرمان مخالفند.

این نظرسنجی در 50 ایالت امریکا انجام شد و هزار و 201 نفر از جمله 453 نفر از حامیان حزب دموکرات و 478 نفر از حامیان حزب جمهوری‌خواه در آن شرکت کردند.

دونالد ترامپ روز جمعه فرمان ارزیابی و بررسی دقیق ورود مهاجران و پناهجویان را به امریکا امضا کرد.

تظاهرات مردم در ایالت کارولینای جنوبی (12 بهمن 95، عکس از خبرگزاری فرانسه)

بر اساس این فرمان، ورود پناهجویان سوری به مدت نامعلوم به امریکا ممنوع و ورود اتباع کشورهای سودان، سومالی، عراق، ایران، لیبی و یمن به امریکا به حال تعلیق درآمده است.

به موجب این فرمان، تعداد کل پناهجویانی که در سال 2017 می‌توانند وارد امریکا شوند، تا سقف 50 هزار نفر محدود شده است و پذیرش پناهجویان به مدت 120 روز انجام نمی‌شود.

این اقدام رئیس‌جمهور امریکا با انتقاد شدید نهادهای بین‌المللی، گروه‌های حقوق بشری و سیاستمداران مواجه شده است.

حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران، صبح چهارشنبه در مراسم روز ملی فناوری فضایی دلیل این تصمیم را بی‌تجربگی همتای امریکایی خود در عرصۀ سیاسی دانست و گفت ترامپ با این تصمیم خسارت‌هایی به مردم امریکا و دیگران وارد می‌کند.

هزاران نفر از مردم امریکا نیز طی روزهای گذشته با برگزاری تظاهرات در سراسر این کشور خشم خود را از این اقدام جنجالی نشان داده‌اند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.ir

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku