News   /   آسيا

انتقاد اندونزی از تصمیم ترامپ علیه کشورهای اسلامی

رتنو مرسودی، وزیر امور خارجۀ اندونزی

وزارت امور خارجۀ اندونزی از تصمیم رئیس‌جمهور امریکا مبنی بر منع ورود مسلمانان به  این کشور عمیقاً ابراز تأسف کرده است.

رتنو مرسودی، وزیر امور خارجۀ اندونزی، یکشنبه (10 بهمن 95) گفت برنامه‌های دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا، برای  «نظارت شدید» بر افرادی که از برخی کشورهای اسلامی وارد امریکا می‌شوند اغلب مسلمانان را عمیقاً متأسف کرده است.

مرسودی  با وجود این‌که که کشورش در فهرست این محدودیت‌های اعمال‌شده از سوی دولت ترامپ واقع نشده است اما در پیامی گفت: «عمیقاً از این سیاست متأسف هستیم.»

وزارت امور خارجۀ ایران نیز روز گذشته با صدور بیانیه‌ای تصمیم دولت امریکا را مبنی بر ایجاد محدودیت برای اتباع 7 کشور ازجمله ایران برای سفر به امریکا «توهینی آشکار به جهان اسلام و ملت ایران» خواند و آن را محکوم کرد.

دونالد ترامپ روز جمعه (8 بهمن 95) چند روز پس از آغاز دورۀ ریاست‌جمهوری دستور ممنوعیت ورود اتباع 7 کشور ازجمله ایران به امریکا را امضا کرد.

این دستور جدید ترامپ موجب سرگردانی مسافران و هرج‌ومرج در فرودگاه‌های جهان شده  و نگرانی‌هایی را در میان شهروندان این کشورها  برانگیخته است.

تصویری از فرودگاه جان اف کندی نیویورک

ترامپ از زمانی که در تبلیغات انتخاباتی‌اش خواهان «پایان تمام و کمال ورود مسلمانان به امریکا» شد با انتقادهای مسلمانان، گروه‌های حقوق بشر، رقبای دموکرات و بسیاری از طرفدارانش در حزب جمهوری‌خواه مواجه شده است.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku