News   /   آمريکا   /   تلگرام

ویدئو: اقامۀ نماز جمعه و تظاهرات ضد ترامپ در نیویورک

صدها نفر از مخالفان سیاست‌های دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا، در خیابان‌های نیویورک اجتماع کرده و نماز جمعه اقامه کردند. 8 بهمن 1395 (عکس از خبرگزاری فرانسه)

صدها نفر از گروه‌های مذهبی و اعضای ائتلاف مهاجرت نیویورک در تجمعی اعتراض‌آمیز علیه سیاست‌های دولت جدید امریکا راهپیمایی کردند.

 این راهپیمایی، که با اقامۀ نماز جماعت در خیابان نیویورک همراه شد، پس از آن برگزار شد که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا، دستوری اجرایی امضا کرد که بر اساس آن ورود مهاجران مسلمان به امریکا بسیار دشوار خواهد شد. 

معترضان پس از اقامۀ نماز، به دور دفتر وزارت امنیت داخلی امریکا در شهر نیویورک زنجیره انسانی تشکیل دادند و شعارهایی علیه تصمیمات اخیر کاخ سفید سر دادند.

صدها نفر از مخالفان سیاست‌های دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا، در خیابان‌های نیویورک اجتماع کردند. 8 بهمن 1395 (عکس از خبرگزاری فرانسه)

در این اجتماع همچنین شماری از اعضای شورای شهر نیویورک و همچنین گروه‌های حامی مهاجران حضور داشتند.

ترامپ پیش‌تر دو دستور اجرایی امضا کرد که به‌موجب آن مهاجرت به امریکا محدود و تدابیر امنیتی در مناطق مرزی این کشور تشدید شد.

ترامپ در مراسم امضای این دو دستور اجرایی، از این اقدام به‌عنوان روشی برای دور نگه‌داشتن «تروریست‌های اسلام‌گرای افراطی» از امریکا یاد کرد.

بر اساس پیش‌نویس این دستور که پیش‌تر افشاشده بود، ورود پناه‌جویان سوری به امریکا ممنوع و ورود دیگر مسلمانان از کشورهایی نظیر سودان، سومالی، عراق، ایران، لیبی و یمن به امریکا به حال تعلیق درآمده است.

این قانون همچنین تعداد کل پناه‌جویانی را که در سال 2017 می‌توانند وارد امریکا شوند، تا 50 هزار نفر محدود کرده است. این رقم تقریباً نصف تعداد پناه‌جویانی است که در سال 2016 وارد امریکا شدند؛ در آن سال 117 هزار پناه‌جو وارد امریکا شده بودند.

ترامپ در خلال فعالیت‌های انتخاباتی‌اش بارها خواستار «ممنوعیت کامل ورود مسلمانان به خاک امریکا» شده بود.

وی همچنین قصد دارد پایگاه  حاوی اطلاعات مسلمانان در امریکا تهیه کند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku