News   /   آمريکا   /   تلگرام

سندرز: مقابل سرکوب رأی‌دهندگان در امریکا می‌ایستم

سناتور برنی سندرز (عکس آرشیوی از خبرگزاری فرانسه)

در پی اظهارات دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا، دربارۀ انجام تحقیقات مبنی بر تقلب در انتخابات ریاست جمهوری، سناتور برنی سندرز وعده داد در مقابل سرکوب رأی‌دهندگان در امریکا بایستد.

سناتور ایالت ورمونت امریکا روز چهارشنبه در چند توییت اعلام کرد رئیس‌جمهور از جمهوری‌خواهان می‌خواهد تا «سرکوب رأی‌دهندگان را تسریع و رأی دادن برای فقرا، جوانان و افراد رنگین‌پوست را دشوارتر کنند.»

سندرز تصریح کرد: «بحران سیاسی بزرگ پیش روی ما، تقلب انتخاباتی، که به‌ندرت پیش می‌آید، نیست. این (بحران) سرکوب رأی‌دهندگان و انکار حق رأی آنان است.»

سندرز که خود رقابت سختی با هیلاری کلینتون برای تصدی نامزدی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 داشت، گفت: «وظیفۀ ما مقابله‌به‌مثل و انجام هر کاری برای حفاظت از دموکراسی امریکا در برابر فرمانداران و قانون‌گذاران بزدل جمهوری‌خواه است.»

این اظهارات در حالی مطرح شد که ترامپ روز چهارشنبه در صفحۀ توییتر خود نوشت: «من خواستار تحقیقاتی مهم دربارۀ تقلب انتخاباتی شامل آن‌هایی که در دو ایالت ثبت‌نام کردند، آن‌هایی که غیرقانونی بودند و ... حتی آن‌هایی که فوت کرده بودند و برای انتخابات ثبت‌نام کردند (و بسیاری مدت‌ها پیش فوت کرده بودند)، هستم. بر اساس نتایج (این تحقیقات) ما روند رأی‌گیری را تقویت خواهیم کرد.»

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا (عکس از خبرگزاری فرانسه)

این تحقیقات در حالی صورت می‌گیرد که مقامات دولتی، کارشناسان انتخاباتی و سیاستمداران معتقدند که تقلب در انتخابات امریکا بسیار نادر است.

ترامپ که در انتخابات ریاست جمهوری آراء مردمی کمتری نسبت به هیلاری کلینتون، نامزد حزب دموکرات، به دست آورده بود، به جزئیات بیشتری دربارۀ این تحقیقات اشاره‌ای نکرد.

مقامات دولت امریکا گفتند آن‌ها هیچ مدرکی مبنی بر تقلب گسترده رأی‌دهندگان در انتخابات ریاست جمهوری 8 نوامبر پیدا نکردند و سابقۀ تقلب در انتخابات ریاست جمهوری امریکا دیده نشده است.

پال رایان، رئیس مجلس نمایندگان و عالی‌ترین چهرۀ جمهوری‌خواه در کنگرۀ امریکا، روز سه‌شنبه گفت وی هیچ مدرکی در این رابطه مشاهده نکرده است.

گفتنی است کلینتون باوجود شکست از ترامپ در آراء الکترال، 2.9 میلیون رأی مردمی بیشتر نسبت به ترامپ کسب کرد.

آراء مردمی کمتر ترامپ و همچنین طرح اتهاماتی دربارۀ نفوذ و تأثیرگذاری روسیه در انتخابات ریاست جمهوری امریکا به نفع ترامپ، موجب شده است تا برخی وی را پیروز مشروع این انتخابات به شمار نیاورند.

همچنین شان اسپایسر، سخنگوی کاخ سفید، روز سه‌شنبه گفت ترامپ معتقد است که میلیون‌ها مهاجر غیرقانونی در انتخابات ریاست جمهوری رأی داده‌اند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku