News   /   گزارش   /   تلگرام

گزارش: مسابقۀ جهانی شیرینی‌پزی در فرانسه

مسابقات جهانی شیرینی پزی در پاریس، پایتخت فرانسه (عکس از خبرگزاری فرانسه)

فرانسه هر دو سال یک‌بار میزبان مسابقات جهانی شیرینی‌پزی است.

در این مسابقه بهترین سرآشپزها و جوانان با استعداد جهان گرد هم می‌آیند. شرکت‌کنندگان در این مسابقه شیرینی‌پزی را ترکیبی از هنر و علم می‌دانند.

در همین رابطه رامین مظاهری، خبرنگار پرس تی‌وی در پاریس، گزارش می‌دهد:

هر سرآشپز شیرینی‌پز و هر کسی که خوردن شیرینی را دوست دارد، عاشق حضور در چهاردهمین جام جهانی شیرینی‌پزی است که در فرانسه برگزار می‌شود. 50 کشور در این رقابت حضور دارند اما تنها یک نفر اول خواهد شد که هم‌اکنون این مقام در اختیار ایتالیاست. فرانسوی‌ها مسلماً فکر می‌کنند که آن‌ها بهترین هستند.

آنجلو لیزا، شیرینی‌پز فرانسوی، گفت: «ما فکر می‌کنیم که فرانسوی‌ها از نظر سلیقۀ غذایی بهترین هستند اما حقیقت این است که دیگر کشورها هم‌اکنون رقابت سختی با ما دارند. کشورهای شرق آسیا واقعاً استثنایی هستند، به‌ویژه ژاپن، و این موضوع تنها موجب بالا رفتن سطح کل رقابت می‌شود.»

هر تیم 21 دسر لذیذ از شکلات، میوه‌های منجمد، یخ هیدروژنه و دیگر غذاهای شیرین تهیه می‌کند. برخی کشورها خاطرنشان کردند که فرانسوی‌ها از مزایای میزبانی این مسابقه بهره می‌برند.

گوستاوو سیز، سرآشپز شیرینی‌پز شیلیایی، گفت: «اینجا بودن و آشنا شدن با سرآشپزانی از سراسر جهان و دیدن اینکه آن‌ها چگونه کار می‌کنند، بسیار عالی است. تکنیک‌هایی که در اینجا استفاده می‌شود، مشخصاً فرانسوی است. غذا و کشاورزی شیلی نیازمند رویه‌ای بسیار متفاوت است و نتایجی که حاصل می‌شود تأثیرگذار است.»

آنجلو لیزا، شیرینی‌پز فرانسوی، افزود: «مهم‌ترین معیار در اینجا البته طعم است! اما استعداد هنری، تکنیک و ارائه غذا نیز به همان اندازه اهمیت دارد. چیزی که قطعی است، این است برای پیروزی باید در همۀ این موارد عالی باشید.»

در پایانی غیرمنتظره برندگان واقعی داورانی بودند که طعم همۀ این شیرینی‌ها را چشیدند! مشتریان این سرآشپزان نیز زمانی که آن‌ها به خانه بازگردند و جدیدترین شیرینی‌ها را درست کنند، در جایگاه دوم قرار خواهند گرفت.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku