News   /   آمريکا

حضور سه میلیونی زنان امریکا در تظاهرات ضد ترامپ

تظاهرات ضد ترامپ در واشنگتن با حضور سه میلیون معترض برگزار شد. (2 بهمن 1395، عکس از خبرگزاری فرانسه)

مردم سراسر جهان به نشان همبستگی با راه‌پیمایی گستردۀ زنان امریکا علیه ترامپ، تظاهرات برپا کردند.

تظاهرات گستردۀ زنان امریکا، در دومین روز از آغاز رسمی ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ، با استقبالی گسترده همراه بود و با شرکت حدود سه میلیون معترض در سراسر امریکا برگزار شد.

تظاهرات‌کنندگان در مراکز و شهرهای مهم کشورهای اروپا، آسیا و آفریقا، در 637 راه‌پیمایی مختلف، به حمایت از راه‌پیمایی اصلی ضد ترامپ پرداختند و در مخالفت با سیاست و رویکردهای دستور کار ترامپ و در دفاع از حقوق بشر و حقوق زنان تظاهرات کردند.

به گفته مقامات، در واشنگتن، نیم میلیون نفر روز شنبه در محل «نشنال مال» و خیابان‌های هم‌جوار در این راهپیمایی تاریخی حضور داشتند.

نوجوانان نیز در راهپیمایی گستردۀ زنان در واشنگتن دی سی حضور داشتند و در مخالفت با ترامپ شعار سر دادند.  (2 بهمن 1395، عکس از خبرگزاری فرانسه)

به گزارش رویترز، شمار زیادی از مردم صبح شنبه به‌وقت محلی به متروی واشنگتن هجوم آوردند تا خود را به مرکز شهر برسانند و در تظاهرات شرکت کنند. ایستگاه‌های مترو سرشار از جمعیتی بود که اکثریت آن‌ را زنان تشکیل می‌دادند.

متروی واشنگتن گزارش داد تا ساعت 11 صبح شنبه 275 هزار سفر درون‌شهری انجام‌ شده است. این میزان در روز برگزاری مراسم تحلیف 193 هزار بود.

اظهارات نژادپرستانه و تحقیرآمیز ترامپ علیه زنان، مکزیکی‌ها و مسلمانان خشم بسیاری از آمریکایی‌ها را برانگیخته است.

هزاران تظاهرات کننده در راهپیمایی ضد ترامپ در نیویورک شرکت کردند. (2 بهمن 1395، عکس از خبرگزاری فرانسه)

یکی از زنانی که در این تظاهرات سراسری شرکت کرده، گفت: «این مسئله بسیار مهم است که به حقوق ما احترام گذاشته شود. مردم بسیاری برای احقاق حقوق ما مبارزه کرده‌اند و رئیس‌جمهور ترامپ آشکارا گفته است حقوق ما را محترم نمی‌شمارد.»

مردم امریکا از یک هفته پیش از مراسم تحلیف، در نقاط مختلف این کشور تجمعات اعتراضی بر پا کردند. اوج این تظاهرات در روز تحلیف انجام شد که به درگیری پلیس با معترضان انجامید.

مخالفان ترامپ بسیاری از خودروها را آتش زدند و پلیس نیز برای متفرق کردن آنان از گاز اشک‌آور استفاده کرد.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.

 

 

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku