News   /   آمريکا   /   تلگرام

«سفیر امریکا در قزاقستان در مذاکرات آستانه شرکت می‌کند»

مارک تونر، سخنگوی موقت وزارت خارجۀ امریکا می‌گوید سفیر واشنگتن در قزاقستان، نمایندۀ امریکا در مذاکرات آستانه خواهد بود.

وزارت خارجۀ امریکا شنبه (2 بهمن) اعلام کرد این کشور هیئت نمایندگی به مذاکرات سوریه در آستانه، پایتخت قزاقستان، اعزام نمی‌کند.

مارک تونر، سخنگوی موقت وزارت خارجۀ امریکا افزود جرج کرول، سفیر واشنگتن در قزاقستان، نمایندۀ امریکا در مذاکرات آستانه خواهد بود.

تونر تأکید کرد: «با توجه به آغاز به کار رئیس‌جمهورترامپ و درخواست‌های فوری نقل‌وانتقال، واشنگتن هیئت نمایندگی به اجلاس آستانه اعزام نمی‌کند.»

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجۀ روسیه، سه‌شنبه (28 دی) در نشستی خبری در مسکو، پایتخت این کشور، دربارۀ مذاکرات سوریه گفت: «معتقدیم دعوت از نمایندگان سازمان ملل و مسئولان دولت جدید امریکا به این نشست کار صحیحی است... امیدواریم که دولت جدید (امریکا) بتواند این دعوت‌نامه را بپذیرد.»

وی پنجشنبه (30 دی) نیز از دعوت شدن امریکا به نشست آستانه خبر داد.

هیئت جمهوری اسلامی ایران نیز برای حضور در نشست صلح سوریه وارد قزاقستان شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، حسین جابری انصاری، معاون وزیر امور خارجۀ ایران در امور کشورهای آفریقایی و عربی که شنبه (2 بهمن 1395) در صدر این هیئت وارد قزاقستان شد، در فرودگاه آلماتی به خبرنگاران گفت: «هدف از این سفر حضور در مذاکرات صلح سوریه در آستانه باهدف تثبیت آتش‌بس در سوریه و فراهم کردن زمینۀ گفتگوهای جدی برای صلح پایدار بین دولت سوریه و گروه‌های معارض خواهد بود.»

قرار است مذاکرات صلح سوریه از دوشنبه (4 بهمن) به میزبانی دولت قزاقستان و با حضور نمایندگان دولت سوریه و معارضان سوری و با نظارت سه کشور ایران، ترکیه و روسیه و مشارکت نمایندۀ سازمان ملل، در آستانه، پایتخت قزاقستان، برگزار شود.

گفتگوها در صورت موافقت طرفین، 20 بهمن نیز با میانجیگری استافان دِ میستورا، نمایندۀ ویژۀ سازمان ملل در امور سوریه، در ژنو ادامه خواهد یافت.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku