هیئت ایران برای شرکت در نشست صلح سوریه به قزاقستان وارد شد

«حسین جابری انصاری»، معاون وزیر امور خارجۀ ایران در امور کشورهای آفریقایی و عربی

هیئت جمهوری اسلامی ایران برای حضور در نشست صلح سوریه وارد قزاقستان شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، حسین جابری انصاری، معاون وزیر امور خارجۀ ایران در امور کشورهای آفریقایی و عربی، که روز شنبه (2 بهمن 1395) در صدر این هیئت وارد قزاقستان شد، در فرودگاه آلماتی به خبرنگاران گفت: «هدف از این سفر حضور در مذاکرات صلح سوریه در آستانه باهدف تثبیت آتش‌بس در سوریه و فراهم کردن زمینۀ گفتگوهای جدی برای صلح پایدار بین دولت سوریه و گروه‌های معارض خواهد بود.»

وی افزود: «ما در این مذاکرات با آمادگی کامل شرکت می‌کنیم و به‌عنوان نمایندۀ دولتی که از ابتدا اعلام کردیم بحران سوریه راه‌حل نظامی ندارد و باید از طریق مسالمت‌آمیز و گفتگوهای سیاسی و جدی حل شود، حضور پیدا می‌کنیم.»

انصاری افزود: «ادامۀ بحران سوریه جز کشتار و تخریب یک کشور اسلامی نتیجه‌ای در بر نخواهد داشت.»

وی در ادامه ابراز امیدواری کرد مذاکرات صلح آستانه با حضور نمایندگان دولت‌ها و ناظرین نتایج سودبخشی داشته باشد.

قرار است مذاکرات صلح سوریه از روز دوشنبه، چهار بهمن 1395، به میزبانی دولت قزاقستان و با حضور نمایندگان دولت سوریه و معارضان سوری و با نظارت سه کشور ایران، ترکیه و روسیه و مشارکت نمایندۀ سازمان ملل، در آستانه، پایتخت قزاقستان، برگزار شود. 

گفتگوها در صورت موافقت طرفین، 20 بهمن نیز با میانجیگری استفان دِ میستورا، نمایندۀ ویژۀ سازمان ملل در امور سوریه، در ژنو ادامه خواهد یافت.

سوریه از سال 2011 (اواخر اسفند 1389) صحنۀ جنگ مرگباری است. برخی کشورهای غربی و هم‌پیمانان منطقه‌ای آن‌ها، ازجمله عربستان سعودی، قطر و ترکیه، از تروریست‌ها حمایت کرده‌‎اند.

آتش‌افروزی گروه‌های معارض دولت سوریه به کشته و زخمی شدن صدها هزار غیرنظامی منجر شده و میلیون‌ها آواره برجای گذاشته است.

 

 

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku