کشف گور جمعی سربازان ارتش سوریه در شهر تازه‎ آزاد شدۀ حلب

تصویری آرشیوی از کشف یک گور جمعی در شرق شهر حلب در شمال سوریه (عکس از اسپوتنیک)

دولت سوریه با ارسال نامه‎ای به سازمان ملل متحد از کشف گور جمعی بیش از 20 تن از سربازان ارتش این کشور در مدرسه‎ای در شهر حلب در شمال سوریه خبر داد.

بر اساس گزارش دمشق، گروه معارض و تروریستی موسوم به «فجر الاسلام» این سربازان را اعدام کرده است.

در نامه‏‎‌ای که منذر منذر، معاون نمایندۀ دائم سوریه در سازمان ملل خطاب به آنتونیو گوتیرز، دبیرکل این سازمان نوشته، آمده است که این سربازان به دست همان کسانی اعدام شدند که برخی کشورها از آن‎ها به عنوان معارضان «میانه‌رو» نام می‎برند و به ایشان سلاح، تجهیزات و کمک‌های فنی ارائه می‎دهند.

امریکا و برخی از متحدان منطقه‌ای و اروپایی‌‎اش طی سال‌های گذشته به حمایت مالی، تسلیحاتی و آموزشی از گروه‌های تکفیری معارض دولت سوریه پرداخته‌اند و این افراد مسلح را «مخالفان میانه‎رو» می‎نامند.

به گفتۀ منذر از میان اجساد کشف‌شده در این گورجمعی که در مدرسۀ المحدثه در محلۀ السکری در بخش شرقی شهر حلب واقع است، پیکر 20 تن از نیروهای ارتش سوریه شناسایی شده است.

منذر همچنین اعلام کرده است که برخی از این قربانیان زیر شکنجه جان باخته‎‏اند، برخی به ضرب گلوله کشته‌ شده‎اند و سر برخی از آن‎‏ها از تن‎‌شان جدا شده است.

به گفتۀ این مقام سوری 37 پیکر دیگر نیز در این منطقه کشف شده و عملیات شناسایی هویت آن‎ها ادامه دارد.

کودکان سوری در حال بازی در بخش شرقی شهر تازه آزاد شدۀ حلب در شمال سوریه (29 دی 1395- عکس از خبرگزاری فرانسه)

شهر حلب ماه گذشته و پس از خروج کامل گروه‌های تکفیری و معارض از مناطق شرقی آن، به‌طور کامل آزاد شد و نیروهای دولتی سوریه هم‌اکنون مشغول پاک‌سازی این شهر هستند.

مناطق شرقی این شهر از سال 1391 به تصرف گروه‌های معارض دولت بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه درآمده بود.

نیروهای ارتش سوریه از 27 تیر مناطق تحت تصرف معارضان را در شرق حلب به محاصره درآورده‌ و عملیات گسترده‌ای را از اول مهر امسال برای آزادسازی کامل این شهر آغاز کرده بودند.

سوریه از سال 2011 (اواخر اسفند 1389) صحنۀ جنگ مرگباری است که به گفتۀ دولت دمشق برخی کشورهای غربی و هم‌پیمانان منطقه‌ای آن‌ها ازجمله عربستان سعودی، قطر و ترکیه از آن حمایت کرده‌‎اند.

آتش‌افروزی گروه‌های معارض دولت سوریه به کشته و زخمی شدن صدها هزار غیرنظامی منجر شده و میلیون‌ها آواره نیز برجای گذاشته است.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.ir

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku