یورش اسرائیلی‌ها و تخریب خانۀ فلسطینیان

نیروهای اسرائیلی با حمله به روستای ام الحیران، 10 خانۀ متعلق به فلسطینیان را تخریب کردند. 29 دی 1395 (عکس از خبرگزاری فرانسه)

اقدام رژیم صهیونیستی در تخریب خانه‌های فلسطینیان بدوی در سرزمین‌های اشغالی، موجب بروز درگیری میان طرفین شده است.

به گزارش شبکۀ ماهواره‌ای الاقصی، بلدوزرهای رژیم اسرائیلی روز چهارشنبه 10 خانه فلسطینی را در روستای ام الحیران در منطقۀ اشغالی النقب تخریب کردند.

به گفتۀ شاهدان عینی، در پی این حمله، نظامیان اسرائیلی با محاصرۀ این روستا مانع از ورود نمایندگان کنست و فعالان فلسطینی برای کمک به ساکنان این منطقه شدند.

منابع فلسطینی اعلام کردند یکی از خانه‌های تخریب‌شده متعلق به یعقوب ابوالقیعان است که صبح روز چهارشنبه در حملۀ نظامیان اسرائیلی به منازل فلسطینی‌ها در روستای مذکور به ضرب گلوله کشته شد.

نیروهای اسرائیلی با حمله به روستای ام الحیران، 10 خانۀ متعلق به فلسطینیان را تخریب کردند. 29 دی 1395 (عکس از خبرگزاری فرانسه)

اسرائیلی‌ها مدعی هستند که ابوالقیعان با خودرو به نظامیان اسرائیلی حمله کرده که در این حمله یک نظامی اسرائیلی کشته‌شده است.

این در حالی است که رائد ابوالقیعان، یکی از فعالان فلسطینی گفت: «گزارش اسرائیلی‌ها دروغ است.»

در این یورش همچنین ایمن عوده، نمایندۀ عرب کنست رژیم اسرائیل، مجروح شد. سخنگوی عوده گفت وی هدف دو گلولۀ پلاستیکی نیروهای اسرائیلی قرارگرفته است.

تشکل‌ها و جریان‌های مردمی و دانشجویی عربی و فلسطینی در سرزمین‌های اشغالی 1948 خواستار تظاهرات گسترده علیه یورش صهیونیست‌ها به ساکنان روستای ام الحیران شدند. حدود یک هزار نفر در این روستا زندگی می‌کنند.

نیروهای اسرائیلی با حمله به روستای ام الحیران، 10 خانۀ متعلق به فلسطینیان را تخریب کردند. 29 دی 1395 (عکس از خبرگزاری فرانسه)

در همین حال صائب عریقات، دبیر کل سازمان آزادی‌بخش فلسطین حملۀ روز چهارشنبه نیروهای اسرائیلی را «جنایت» عنوان کرد.

وی همچنین خواستار «مداخلۀ فوری بین‌المللی» شد و تأکید کرد سکوت جامعۀ بین‌الملل در قبال اقدامات اسرائیلی‌ها، تنها تل‌آویو را قادر می‌سازد تا جنایات بیشتری مرتکب شود.

بعلاوه وزارت امور خارجۀ تشکیلات خودگردان فلسطین با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد رژیم اسرائیل «برای فرار از بحران‌های داخلی، تجاوز علیه موجودیت فلسطینیان را .... گسترش داده است.»

نیروهای اسرائیلی با طرح این ادعا که خانه‌های فلسطینیان به‌صورت غیرقانونی احداث‌شده است، این خانه‌ها را تخریب می‌کنند.

نهادهای بین‌المللی و حامیان حقوق بشر می‌گویند اسرائیل خانه‌های فلسطینیان را تخریب می‌کند تا فلسطینیان را از سرزمین مادری‌شان بیرون و سرزمین‌های بیشتری به‌منظور شهرک‌سازی‌های غیرقانونی، اشغال کند.

بر اساس اعلام کمیتۀ اسرائیلی مخالف تخریب خانه فلسطینیان، رژیم اسرائیل از سال 1967 و با اشغال سرزمین‌های فلسطینیان، تاکنون بیش از 48 هزار خانه و سازه را تخریب کرده است.

شورای امنیت سازمان ملل در دسامبر 2016 قطعنامۀ 2334 را تصویب کرد که به‌موجب آن شهرک‌سازی رژیم اسرائیل «نقض آشکار قوانین بین‌المللی» به شمار می‌آید.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku