News   /   گزارش   /   تلگرام

گزارش: پیشروی ارتش سوریه در منطقۀ راهبردی نزدیک دمشق

تصویری از نیروهای ارتش سوریه

ارتش سوریه در برابر تروریست‌ها در شهرک «عین ‌الفیجه» در نزدیکی دمشق پیشروی چشمگیری داشته است.

تسلط پیکارجویان بر این شهرک، که از منابع اصلی تأمین آب پایتخت به شمار می‌رود، ساکنان دمشق را با کمبود آب مواجه کرده است.

زهرا الدرزی، خبرنگار پرس‌تی‌وی از منطقۀ وادی بردی دراین‌باره گزارشی تهیه‌ کرده است:

به نظر می‌رسد مشکل کمبود آب سالم برای دست‌کم شش میلیون شهروند سوری رو به پایان باشد، زیرا ارتش سوریه کنترل کامل مناطق بسیمه و عین الخضراء را به دست گرفته است. این مناطق تنها چند صد متر با منبع اصلی تأمین آب دمشق فاصله دارد.

این عملیات نظامی با مشارکت ارتش سوریه و نیروهای دفاع ملی در منطقۀ وادی بردی، ، که منبع اصلی تأمین آب دمشق است، از سر گرفته شد.

حمزه، مسئول رسانه‌ای در نیروهای پدافند، در گفتگو با پرس‌تی‌وی گفت: «ارتش سوریه و نیروهای دفاع ملی وارد عین الفیجه شدند. درگیری‌ها اکنون در داخل شهر در جریان است. پیکارجویان سعی داشتند که مواضع خود را در عین الفیجه تقویت کنند اما نیروهای سوری مانع آنان شده و وارد شهرک شدند؛ ما اکنون کنترل بازار و خط آهن را در اختیارداریم.»

آزادسازی بسیمه به‌عنوان  پایگاه اصلی گروه تروریستی فتح‌الشام راه را برای پیشروی‌های آتی هموار کرده است، از آن جمله می‌توان به آزادسازی عین‌الخضراء و پیشروی در عین الفیجه اشاره کرد.

حمزه افزود: «آزادسازی بسیمه به‌عنوان خط دفاعی اصلی تروریست‌ها مواضع  تروریست‌ها را تضعیف کرده است. پیکارجویان شب‌ها از غارها و تونل‌ها استفاده می‌کردند. پس از آزادسازی بسیمه ما با ادامۀ پیشروی خود عین‌الخضراء را آزاد کردیم.»

تروریست‌های تحت حمایت خارجی به علت موقعیت جغرافیایی دشوار منطقۀ وادی بردی برای اجرای حملات خود علیه نیروهای سوری از تونل استفاده می‌کردند.

بر اساس اعلام ارتش سوریه، عین الفیجه به‌زودی به‌منظور ازسرگیری آب‌رسانی به پایتخت در پی هفته‌ها کمبود آب آزاد خواهد شد.

دستاوردهای ارتش سوریه در وادی بردی امیدها را در میان ساکنان دمشق مبنی بر این‌که دوران مشقت به سر خواهد آمد، افزایش داده است. ارتش سوریه در میدان‌ها نبرد دست بالا را دارد. این پیشروی‌ها همچنین نشان دهندۀ ارادۀ نیروهای سوری در بیرون راندن تروریست‌ از دمشق با توسل به‌زور و یا از طریق مذاکره است.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku