ویدئو: سرکوب مخالفان رژیم بحرین به دلایل ساختگی

رژیم بحرین با حمایت عربستان سعودی مخالفان خود را سرکوب کرده است.

با گذشت دو روز از اعدام ناجوانمردانۀ سه جوان بحرینی، ویدئویی در فضای مجازی بازنشر شده است که از تلاش گستردۀ رژیم آل‌خلیفه برای بدنام کردن انقلابیون بحرینی و سرکوب اعتراضات مسالمت‌آمیز آنها پرده بر می‌دارد.

این تصاویر که در سال 2012 در یک فروشگاه بزرگ در منامه ضبط شده است نشان می‌دهد افراد ناشناس با حمایت کامل نیروهای پلیس آزادانه اقدام به تخریب و سرقت اموال این فروشگاه می‌کنند.

دوربین‌های مداربستۀ فروشگاه این صحنه‌ها را ضبط کرده و معترضان به رژیم آل‌خلیفه آن‌ها را در شبکه‌های مجازی منتشر کردند. 

فعالان بحرینی بارها مدعی شده‌اند که رژیم بحرین با به خدمت گرفتن افراد مزدور و لااوبالی از آن‌ها می‌خواهد دست به تخریب اموال عمومی و ایجاد ناآرامی در نقاط مختلف کشور بزنند تا از این طریق ضمن نسبت دادن این اقدامات به معترضان و انقلابیون بحرینی و ایجاد نارضایتی در میان عامۀ مردم به راحتی مخالفان خود را سرکوب کند. 

رژیم آل‌خلیفه اخیراً 3 معترض بحرینی را به اتهام دخالت در یک بمب‌گذاری که ماه مارس 2014 میلادی در یک روستا در نزدیکی منامه روی داد، تیرباران کرد. این اقدام موجی از اعتراضات مردمی را در این کشور به راه انداخت.

در همین راستا، مردم بحرین سه‌شنبه در بخش‌های مختلف این کشور تظاهرات کردند. اهالی مناطق و شهرک‌های البلاد القدیم، المصلی، ستره، الدیه، المعامیر، العکر، کرزکان، المرخ، ابوقوه، الدراز، سار، جدحفص، السنابس و المالکیه دست به تظاهرات زدند.

 مردم بحرین در این تظاهرات بر قصاص عاملان جنایت اخیر تأکید کردند.

موج گستردۀ سرکوب مخالفان و عدم تمایل رژیم آل‌خلیفه به هرگونه مذاکره و اعطای امتیاز به انقلابیون، برخی از گروه‌های انقلابی را واداشته برای دستیابی به خواسته‌های خود دست به سلاح ببرند. 

در همین راستا، اخیراً جریان وفاء اسلامی، یکی از گروه‌های مخالف دولت بحرین، حکومت منامه را به حملۀ مسلحانه تهدید کرده است.

بحرین از اواسط فوریۀ 2011 صحنه اعتراضات ضد دولتی است که رژیم آل‌خلیفه به‌شدت آن‌ها را سرکوب می‌کند. در ناآرامی‌های بحرین، تاکنون ده‌ها نفر کشته و صدها تن زخمی یا دستگیرشده‌اند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.ir

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku