ویدئو: یک جوان فلسطینی به ضرب گلولۀ نیروهای صهیونیستی به شهادت رسید

تصویری از سوگواری فلسطینی‌ها در غم شهادت قصی حسن‌العمور، جوان 17 سالۀ فلسطینی، که 27 دی 1395 به ضرب گلولۀ نیروهای رژیم اسرائیل به شهادت رسید. (عکس از خبرگزاری معاً فلسطین)

یک جوان فلسطینی به ضرب گلولۀ نیروهای رژیم صهیونیستی در بیت لحم به شهادت رسید.

به گزارش پایگاه معاً فلسطین، یک جوان 17 سالۀ فلسطینی به نام قصی حسن العمور، عصر دوشنبه (27 دی 1395)، در درگیری با نیروهای رژیم صهیونیستی در نزدیکی ورودی شهرک تقوع در جنوب شرق بیت لحم بر اثر اصابت گلوله کشته شد.

شاهدان می‌گویند اسرائیلی‌ها همچنین با استفاده از گلوله‌ و گاز اشک‌آور فلسطینی‌های معترض را در این منطقه هدف قرار دادند. در این درگیری‌ها چهار فلسطینی، ازجمله یک زن، زخمی شدند.

هلال احمر فلسطین می‌گوید نیروهای اسرائیلی پیکر این شهید را نزد خود نگه داشته بودند و نیم ساعت پس از شهادتش جسد او را تحویل دادند.

این درگیری در پی یورش صهیونیست‌ها به شهرک تقوع آغاز شد.

 العمور چهارمین فلسطینی است که از آغاز سال جاری میلادی (2017) تاکنون در کرانۀ باختری کشته شده‌ است.

درگیری‌ها میان فلسطینیان و نیروهای ارتش اسرائیل در کرانۀ باختری اشغالی از مهرماه سال 1394 با ورود شهرک‌نشینان به مسجدالاقصی آغاز شد.

تاکنون در این درگیری‌ها که انتفاضۀ سوم فلسطینیان خوانده می‌شود، بیش از 220 فلسطینی کشته شده‌اند.

در این مدت سربازان اسرائیلی با شلیک گلوله‌های جنگی و پلاستیکی و استفاده از گاز اشک‌آور فلسطینیان را در مناطق مختلف سرزمین‌های اشغالی هدف قرار داده‌اند.

مسجدالاقصی بعد از مسجدالحرام در مکه و مسجدالنبی در مدینه، سومین مکان مقدس مسلمانان به شمار می‌رود.

 بازداشت 23 فلسطینی در کرانۀ باختری

گزارش‌های منتشرشده در روز دوشنبه همچنین نشان می‌دهند اسرائیلی‌ها در یورش‌های شبانۀ خود به کرانۀ باختری، دست‌کم 23 فلسطینی، ازجمله یک نمایندۀ جنبش حماس در مجلس، را دستگیر کردند.

مقامات فلسطینی اعلام کرده‌اند 15 تن از بازداشت‌شده‌گان، ازجمله احمد مبارک، نمایندۀ «شورای قانون‌گذاری فلسطین»، در رام‌الله در مرکز کرانۀ باختری دستگیر شدند.

رژیم صهیونیستی همچنین شامگاه یکشنبه «محمد القیق» روزنامه‌نگار تازه آزادۀ شدۀ فلسطینی را مجدداً در شمال رام‌الله بازداشت کرد.

القیق در تظاهراتی که به منظور استرداد اجساد شهدای فلسطینی از رژیم صهیونیستی برگزار شده بود شرکت داشت.

رژیم صهیونیستی ۱۹ ماه مۀ گذشته القیق را پس از ۹۴ روز اعتصاب غذا آزاد کرد. این روزنامه‌نگار فلسطینی در اعتراض به بازداشت بدون محاکمۀ خود توسط رژیم صهیونیستی اعتصاب غذا کرده بود.

آمار و ارقام منتشرشده نشان می‌دهند بیش از 7 هزار فلسطینی در زندان‌های اسرائیل به سر می‌برند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku