News   /   گزارش   /   تلگرام

گزارش: حضور ایران در نمایشگاه گردشگری وین

حضور ایران در نمایشگاه گردشگری وین

ایران حضور پررنگی در بزرگترین رویداد صنعت گردشگری در اتریش داشته است.

آژانس‌های مسافرتی ایرانی سعی دارند با ارائۀ تصویری از زیبایی‌های ایران، افراد بیشتری را جهت بازدید از کشورشان ترغیب کنند و در این مسیر با صدها شرکت دیگر رقابت می‌کنند.

هما لزگی، خبرنگار پرس تی‌وی، از وین گزارش می‌دهد:

بیش از 800 شرکت از 70 کشور مختلف در نمایشگاه بین‌المللی گردشگری وین شرکت کرده‌اند.

این نمایشگاه هر سال به بازدیدکنندگان اتریشی و کشورهای همسایه، ایده‌های جدیدی را در خصوص محبوب‌ترین مقاصد برای سفر، بهترین روش‌های مسافرت و طیف وسیعی از فعالیت‌های تفریحی ارائه می‌دهد.

ایران نیز با 8 شرکت مسافرتی مختلف در این نمایشگاه شرکت کرده که به بازدیدکنندگان اطلاعات کاملی دربارۀ جاذبه‌های توریستی این کشور ارائه می‌دهند.

امیرحسین صادقی، از آژانس مسافرتی شکوه، می‌گوید: «خطوط هوایی اتریشی از دو ماه پیش پروازهای مستقیم را از وین به اصفهان 3 بار در هفته آغاز کردند. بنابراین این فرصت فوق‌العاده‌ای برای ماست که اتریشی‌ها را به جای مسیر معمول از تهران و فرودگاه امام خمینی (ره)، از طریق اصفهان به ایران ببریم.»

در غرفۀ ایران از بازدیدکنندگان با چای ایرانی و نمایش گوشه‌ای از هنر ایرانی پذیرایی می‌شود.

بهزاد فلاحی، مینیاتوریست (نگارگر) ایرانی، می‌گوید: «ما به عنوان هنرمندان ایرانی در نمایشگاه وین شرکت کرده‌ایم و قصد داریم بخشی از هنر و فرهنگ ایران را معرفی کنیم. ما هنر نگارگری ایرانی را همانطور که در صنایع دستی نشان داده می‌شود، معرفی می‌کنیم.»

در غرفۀ ایران همچنین یک نمایشگاه سفال برپا شده که عواید آن صرف امور خیریۀ مربوط به کودکان خواهد شد.

بزرگترین رویداد صنعت گردشگری اتریش به شرکت‌کنندگان اجازه می‌دهد تا با بیش از 150 هزار بازدیدکننده مستقیماً ارتباط داشته باشند.

مجمع عمومی سازمان ملل متحد با تأکید بر اهمیت افزایش درک متقابل میان مردمِ فرهنگ‌های مختلف و در تلاش برای تقویت صلح در جهان، سال 2017 را سال «گردشگری پایدار؛ ابزاری برای توسعه» نام‌گذاری کرده است.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku