News   /   آمريکا   /   تلگرام

سنای امریکا دربارۀ جاسوسی روسیه تحقیق می‌کند

نمایی از ساختمان کنگرۀ امریکا (عکس از خبرگزاری فرانسه)

سناتورهای امریکایی تحقیقاتی دربارۀ جاسوسی روسیه آغاز کرده و گفته‌اند گزارش‌های اطلاعاتی مبنی بر دخالت مسکو در انتخابات ریاست جمهوری 2016 و ارتباط احتمالی آن با احزاب سیاسی امریکایی «نگران‌کننده» است.

این تحقیقات که با حمایت نمایندگان دموکرات و جمهوری‌خواه در کمیتۀ اطلاعاتی مجلس سنای امریکا آغازشده، ممکن است موجب بازجویی از اعضای دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهور، و همچنین دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور منتخب، شود.

آژانس‌های اطلاعاتی امریکا مدعی هستند که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، دستور مداخلۀ محرمانه را در روند انتخابات ریاست جمهوری امریکا برای حمایت از ترامپ و لطمه زدن به هیلاری کلینتون، رقیبش در انتخابات، صادر کرده است.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور منتخب امریکا (عکس از خبرگزاری فرانسه)

گزارش مدیر اطلاعات ملی امریکا که اوایل این ماه منتشر شد، مدعی است روس‌ها رایانه‌های حزب دموکرات را هک کرده و اطلاعات رسواکنندۀ کلینتون را باهدف تخریب وی افشا کرده‌اند.

همچنین آژانس اطلاعاتی بریتانیا، موسوم به ام‌آی‌ 6، در گزارشی اسنادی دربارۀ روابط نزدیک کمپین ترامپ با دولت روسیه منتشر کرده و مدعی شده است که مسکو تصاویر ویدئویی از فساد اخلاقی ترامپ در روسیه در اختیار دارد.

گفتنی است، مقامات امریکایی هکری موسوم به «گوسیفر 2.0» را به همکاری با دولت روسیه برای هک کردن اطلاعات انتخاباتی متهم کرده بودند.

این در حالی است که گوسیفر 2.0 روز پنج‌شنبه با انتشار بیانیه‌ای دربارۀ اتهام زنی علیه روسیه برای هک اطلاعات گفت: «می‌خواهم خیلی شفاف بگویم که این اتهام‌ها بی‌اساس هستند. من اصولاً هیچ ارتباطی با دولت روسیه ندارم. می‌خواهم یک‌بار دیگر به شما بگویم که من بر اساس دیدگاه‌ها و نظرات سیاسی شخصی‌ام این اقدامات را انجام دادم.»

این بیانیه می‌افزاید: «من از راه‌های مختلفی برای نفوذ به شبکۀ کمیتۀ ملی حزب دموکرات استفاده کردم. من یک نقص روی نرم‌افزار ان‌جی‌پی ون نصب‌شده روی سیستم کمیتۀ ملی حزب دموکرات پیدا کردم.»

چندی پیش آژانس‌های اطلاعاتی امریکا با انتشار گزارشی رسماً روسیه را متهم به هک اطلاعات انتخاباتی کرده بودند؛ این در حالی است که روسیه هرگونه ارتباط با این هک اطلاعات را رد کرده است.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku