مفسر: حملۀ اسرائیل به سوریه به منزله اعلان جنگ است

تصویر فرودگاه نظامی مزه در حومۀ دمشق پس از حملۀ راکتی اسرائیل (24 دی 1395، عکس از خبرگزاری فرانسه)

به گفتۀ یک تحلیلگر مسائل سیاسی، حمله‌های رژیم صهیونیستی به فرودگاهی نظامی در حومۀ دمشق، پایتخت سوریه، به منزلۀ «اعلان جنگ» است.

اسکات بِنِت، افسر پیشین یگان جنگ روانی ارتش امریکا، جمعه در مصاحبه با پرس‌تی‌وی گفت تل‌آویو تلاش دارد دمشق را به واکنش نشان دادن وادار کرده و بدین وسیله ناآرامی ایجاد کند.

بِنِت ادامه داد: «صهیونیست‌های تندرو در رژیم بنیامین نتانیاهو (نخست‌وزیر اسرائیل) سعی دارند سوریه را وادار به واکنش نشان دادن بکنند تا تندروهای (حامی) صهیونیست در کنگرۀ امریکا بتوانند ایالات متحده را دوباره به جنگ دیگری در حمایت از صهیونیست‌های اسرائیلی وارد کنند.»

وی افزود اسرائیلی‌ها سعی دارند پیش از ورود دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور منتخب امریکا، به کاخ سفید این اقدام را محقق کنند.

این تحلیلگر سیاسی تأکید کرد نقشۀ اسرائیلی‌ها ثمربخش نخواهد بود زیرا سوریه و روسیه «باهوش‌تر از آن هستند که دُم به تله بدهند.»

بِنِت حملۀ اسرائیل را ناقض آتش‌بس سوریه خواند و افزود این حمله نشان می‌دهد «رژیم تبهکار» اسرائیل برای کشتن سوری‌های بی‌گناهی که برای کشورشان می‌جنگند، تلاش می‌کند.

افسر پیشین ارتش امریکا گفت این حمله نشان می‌دهد اسرائیل حامی تروریسم است.

وی همچنین ادامه داد سوریه باید وارد جنگ «اطلاعاتی، دیپلماتیک و اقتصادی» علیه اسرائیل شود.

بِنِت گفت سوریه باید با اتخاذ تدابیر نظامی «اطمینان حاصل کند هیچ موشک، هواپیما یا سرباز اسرائیلی نتواند از مرز عبور کند» و اگر این اتفاق رخ داد، آن‌ها را از بین ببرد.

به گفتۀ این تحلیلگر سیاسی، دولت دمشق می‌تواند در سازمان ملل با حمایت ایران، روسیه و کشورهای دیگر اروپایی، جنگ دیپلماتیک را علیه اسرائیل ایجاد کند.

افسر پیشین یگان جنگ روانی ارتش امریکا خاطرنشان کرد: «سوریه می‌تواند از طریق فضای مجازی و رسانه‌ها جنگ اطلاعاتی را (علیه اسرائیل) به راه بیندازد و می‌تواند با تشویق کشورها به قطع تمامی روابط اقتصادی (با تل‌آویو)، جنگ اقتصادی را شروع کند.»

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، رژیم صهیونیستی چندین موشک به  فرودگاه نظامی المزه در حدود هشت کیلومتری دمشق شلیک کرد.

تلویزیون دولتی سوریه نیز به نقل از فرماندهی ارتش این کشور اعلام کرد راکت‏های رژیم صهیونیستی از منطقهای نزدیک به دریای جلیله در شمال سرزمین‏های اشغالی فلسطین شلیک شده و یک انبار مهمات را هدف قرار دادند.

دولت دمشق بارها محموله‌های تسلیحاتی و مهمات ساخت اسرائیل را از گروه‌های تروریستی در سوریه کشف و به دفعات اعلام کرده است اسرائیل و متحدان منطقه‌ای و غربی‌اش از گروه‌های تکفیری تروریستی که علیه دولت سوریه می‌جنگند، حمایت می‌کنند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.ir

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku