News   /   ايران   /   تلگرام

دیدار عراقچی و آمانو در مقر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین

سیدعباس عراقچی، معاون وزارت خارجۀ ایران (چپ) با یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مقر آژانس در وین

رئیس هیئت مذاکره‌کننده ایران در کمیسیون مشترک برجام از آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواست به نقش مثبت خود در اجرای برجام و همکاری با ایران ادامه دهد.

به گزارش ایرنا، سیدعباس عراقچی، شامگاه سه‌شنبه در دیدار با یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، در مقر آژانس در وین ضمن اشاره به انجام تعهدات برجام از سوی ایران که به تائید آژانس هم رسیده است بر اهمیت نقش حرفه‌ای آژانس در این زمینه تأکید کرد.

آمانو نیز در این دیدار که با حضور رضا نجفی، نمایندۀ ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، برگزار شد، با اشاره به اهمیت اجرای درست برجام بر تداوم نقش آژانس در زمینه راستی آزمایی برجام در آینده، تأکید کرد.

تکذیب گزارش وال‌استریت ژورنال

عراقچی پیش‌تر در روز سه‌شنبه ضمن رد گزارش روزنامۀ وال‌استریت ژورنال مبنی بر موافقت ایران با طرح آمریکا برای پاک‌سازی کامل اورانیوم باقی‌مانده در نیروگاه نطنز، گفت کمیسیون مشترک برجام با طرح ایران برای پاک‌سازی رسوبات از تأسیسات غنی‌سازی نطنز موافقت کرده است.

وال‌استریت ژورنال به نقل از دیپلمات‌های غربی ادعا کرده بود نمایندگان هسته‌ای ایران ضمن موافقت با طرح آمریکا برای پاک‌سازی کامل اورانیوم باقی‌مانده در نیروگاه نطنز همچنین موافقت کرده‌اند ایران گام‌هایی برای کاهش ذخایر اورانیوم خود به کمتر از سقف 300 کیلوگرم تعیین‌شده در برجام بردارد.

رئیس ستاد پیگیری اجرای برجام افزود بر اساس این طرح کلیه رسوبات مواد غنی‌شده که از لوله‌ها بیرون آورده می‌شوند از شمول ٣٠٠ کیلو ذخایر مواد غنی‌شده ایران خارج شده و بدین ترتیب ایران قادر خواهد بود مواد بیشتری را غنی‌سازی کند.

سیدعباس عراقچی، معاون وزارت خارجه و رئیس هیئت مذاکره‌کننده ایران در کمیسیون مشترک برجام

معاون حقوقی و بین‌الملل وزارت خارجۀ ایران گفت این مصوبۀ کمیسیون مشترک که محصول ماه‌ها مذاکرات کارشناسی توسط متخصصین سازمان انرژی اتمی ایران است پس از ترجمه، در سایت وزارت خارجۀ ایران درج خواهد شد.

کمیسیون مشترک ایران و کشورهای عضو گروه 1+5 شامل امریکا، انگلیس، روسیه، چین، فرانسه به‌علاوه آلمان، سه‌شنبه در وین جلسه‌ای به مدت 3.5 ساعت داشت.

این نشست در سطح معاونان وزیران خارجه برگزار شد و طی آن ایران بدعهدی‌های امریکا را در اجرای برجام تشریح کرد و امریکا نیز اطمینان داد با اقداماتی که انجام داده، تصویب قانون تمدید تحریم‌های ایران موسوم به «آیسا» تأثیری بر روند اجرای برجام نخواهد داشت.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku