News   /   ايران   /   تلگرام

رویترز: شلیک تیر اخطار ناو امریکایی به سوی قایق‌های سپاه

ناوشکن یو‌اس‌اس ماهان (تصویر آرشیوی)

به گزارش خبرگزاری رویترز به نقل از دو مقام نظامی امریکا، یکی از ناوشکن‌های این کشور در تنگۀ هرمز به سوی چهار قایق تندروی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تیر اخطار شلیک کرده است.

این دو مقام نظامی امریکا دوشنبه مدعی شدند ناوشکن یو‌اس‌اس ماهان با این قایق‌ها تماس رادیویی برقرار کرد اما این قایق‌ها به درخواست‌ها برای کاهش سرعت خود توجهی نکردند و در عوض خواهان پاسخگویی یو‌اس‌اس ماهان به سؤال‌های خود بودند.

بر اساس این گزارش، یو‌اس‌اس ماهان و یکی از بالگردهای ارتش امریکا ابتدا منورهای اخطار و مواد دوزا پرتاب و در ادامه این ناوشکن سه تیر اخطار شلیک کرد.

به گفتۀ این دو مقام نظامی، قایق‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فاصلۀ 800 متری از یو‌اس‌اس ماهان – که دو کشتی جنگی دیگر امریکا را همراهی می‌کرد – قرار داشتند.

به گزارش رویترز، این حادثه روز یکشنبه (19 دی) رخ داده است.

قایق‌های تندروی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی (تصویر آرشیوی)

مسئولان ایرانی تاکنون هیچ واکنشی به این گزارش نشان نداده‌اند.

پیشتر در تاریخ 22 تیر ماه سال جاری رسانه‌های امریکایی از نزدیک شدنِ پنج فروند قایق تندروی نیروی دریایی سپاه به یک فروند ناو امریکایی در خلیج فارس خبر داده بودند.

سردار علیرضا تنگسیری، جانشین فرمانده نیروی دریایی سپاه، در واکنش به آن گزارش اعلام کرد: «تحت نظر قرار دادن شناورهای بیگانه در منطقه‌های مأموریتی نیروی دریایی سپاه موضوع جدیدی نیست و این کار همواره به‌صورت مستمر و شبانه‌روزی انجام شده، می‌شود و خواهد شد.»

امیردریادار حبیب الله سیاری، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، نیز در تاریخ 28 تیر ماه گفته بود: «هر گونه تحرک از یگان‌های بیگانه در دریا و ساحل از نگاه نیروی دریایی راهبردی پنهان نمی‌ماند و ما همه این‌ها را زیر کنترل و رصد داریم. معنی رصد تمام تحرک‌ها این است که آمادگی داریم هر جایی و در برابر هرگونه تهدیدی درعرصه دریاهای منطقه مقابله کنیم.»

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku