نظامی صهیونیست به جرم قتل غیرعمد گناهکار شناخته شد

تصویر نظامی اسرائیلی که یک فلسطینی را در الخلیل با شلیک مستقیم اعدام کرده بود در دادگاه.

دادگاه نظامی رژیم صهیونیستی سربازی که یک فلسطینی مجروح را به ضرب گلوله کشته بود، به جرم قتل غیرعمد گناهکار شناخت.

گروهبان الور آزاریای 20 ساله در تاریخ 24 مارس 2016 (5 فروردین 1395) در شهر الخلیل در کرانۀ باختری یک فلسطینی 21 ساله به نام عبدالفتاح الشریف را که زخمی روی زمین افتاد بود، به قتل رساند.

آزاریا در حالی که جوان فلسطینی بعد از مجروح شدن بر روی زمین افتاده بود، از فاصله نزدیک به سمت این جوان فلسطینی شلیک کرد و وی را به شهادت رساند.

نظامیان اسرائیلی در آن زمان مدعی شدند الشریف به همراه یک فلسطینی دیگر با چاقو به آنها حمله کرده بودند.

حکم زندان این نظامی اسرائیلی در تاریخ دیگری اعلام خواهد شد اما برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که آزاریا احتمالاً به تحمل 20 سال حبس محکوم شود.

روند رسیدگی به جنایت این گروهبان 20 ساله از ماه مه 2016 در دادگاه نظامی رژیم اسرائیل آغاز شده بود.

سرهنگ مایا هلر، قاضی این دادگاه، دلایل آزاریا را برای تیراندازی به این جوان فلسطینی زخمی «نامعتبر» خواند و افزود این اقدام قابل توجیه نیست.

هلر با اشاره به اظهارات فرماندۀ آزاریا و یک پزشک حاضر در صحنۀ این تیراندازی، اعلام کرد این گروهبان 20 ساله گفته بود الشریف «مستحق مرگ» است.

وکلای آزاریا در واکنش به حکم دادگاه اعلام کردند درخواست استیناف خواهند داد. اعضای خانوادۀ این نظامی اسرائیلی نیز که از حکم دادگاه خشمگین بودند، آن را «شرم‌آور» خواندند.

به گزارش روزنامۀ اسرائیلی تایمز، گروهی از صهیونیست‌های افراطی بعد از قرائت این حکم در محوطۀ اطراف دادگاه اغتشاش کردند و شعارهایی سر دادند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku