«ائتلاف تحت رهبری امریکا زیرساخت‌های سوریه را نابود می‌کند»

سخنگوی وزارت دفاع روسیه می گوید ائتلاف بین‌المللی تحت امر امریکا از سال 2012 به‌صورت مداوم زیرساخت‌های سوریه را منهدم کرده است.

سخنگوی وزارت دفاع روسیه، می‌گوید ائتلاف بین‌المللی تحت امر امریکا از سال 2012 به‌صورت مداوم زیرساخت‌های سوریه را منهدم کرده و تأسیسات نفتی تحت کنترل داعش را هدف حمله قرار نداده است.

به گزارش اسپوتنیک، ایگور کوناشنکف افزود: «(جان) برنان، رئیس سازمان سیا، به‌خوبی از این حقیقت آگاه است که ائتلاف بین‌المللی از مدت‌ها قبل از آنکه روسیه حملات هوایی را در سوریه آغاز کند، مرتباً زیرساخت‌های اقتصادی سوریه را نابود می‌کرد تا دولت مشروع این کشور را تا جایی که ممکن است تضعیف کند؛ بدون توجه به مشکلاتی که برای غیرنظامیان ایجاد می‌شود و اکنون میلیون‌ها آواره به جا گذاشته است.»

این اظهارات پس از آن مطرح شد که واشنگتن روسیه را به اتخاذ سیاست «زمین سوخته» در سوریه متهم کرد.

کوناشنکوف افزود مسئلۀ عجیب آن است که ائتلاف امریکا به تأسیسات نفتی تحت کنترل داعش حمله نکرده است، این در حالی است که داعش ماهانه از طریق قاچاق نفت ده‌ها میلیون دلار به دست می‌آورد.

کوناشنکف گفت از آغاز عملیات هوایی روسیه در سوریه تاکنون 35 هزار تروریست که بیش از 200 تن از آن‌ها از فرماندهان ارشد گروه‌های تروریستی بوده‌اند، کشته شده‌اند. همچنین در پی این حملات، 12 هزار هکتار از اراضی سوریه و 499 شهرک آزاد شده‌ است.

ایگور کوناشنکف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه

وی افزود آنچه اهمیت دارد این است که بدون حضور دولت فعلی امریکا و سازمان اطلاعات مرکزی (سیا) توافق آتش‌بسِ 30 دسامبر (بین مسکو و آنکارا) حاصل شد.

واشنگتن و مسکو به انجام عملیات نظامی علیه تروریست‌ها در سوریه مشغول‌اند. این در حالی است که اختلاف‌نظرها میان روسیه و امری؛ روسیه حامی دولت بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه، و امریکا طرفدار اصلی معارضان دولت دمشق است.

ائتلاف تحت امر امریکا با بیش از 60 عضو از آگوست و سپتامبر 2014 (مرداد و شهریور 1393) به ترتیب در عراق و سوریه حملات هوایی علیه مواضع داعش انجام می‌دهد.

روسیه نیز عملیات خود را از سپتامبر 2015 (شهریور 1394) به درخواست دمشق آغاز کرد.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku