News   /   آمريکا   /   تلگرام

مؤسس ویکی‌لیکس: اوباما به دنبال مشروعیت زدایی از ترامپ

جولیان آسانژ، مؤسس وب‌سایت افشاگر ویکی‌لیکس، در گفت‌وگو با خبرنگاران از طریق ارتباط زنده ویدئویی (عکس از خبرگزاری فرانسه)

جولیان آسانژ، مؤسس وب‌سایت افشاگر ویکی‌لیکس می‌گوید باراک اوباما، رئیس‌جمهور امریکا قصد دارد از موضوع حملات سایبری علیه دموکرات‌ها به‌عنوان ابزاری برای «مشروعیت زدایی»  از دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور منتخب این کشور استفاده کند.

ترامپ در 20 ژانویه 2017(اول بهمن 95) قدرت را به‌طور رسمی به دست می‌گیرد.

آسانژ در گفت‌وگویی با فاکس نیوز که سه‌شنبه‌شب پخش می‌شود گفت: «آن‌ها در تلاش‌اند تا مشروعیت دولت ترامپ را هم‌زمان با ورود وی به کاخ سفید زیر سؤال ببرند.»

آسانژ افزود: «آن‌ها تلاش می‌کنند تا بگویند ترامپ به‌عنوان رئیس‌جمهور مشروعیت ندارد.»

رویارویی ترامپ و هیلاری کلینتون نامزد دموکرات‌ها در رقابت‌های انتخاباتی 18 آبان 95 به‌شدت تحت‌الشعاع ایمیل‌های فاش شده‌ای قرارگرفته که ویکی لیکس منتشر کرده است.

هک این ایمیل‌ها که عمدتاً مربوط به کمیتۀ ملی حزب دموکرات (DNC) و جان پودستا، رئیس ستاد انتخاباتی‌ هیلاری کلینتون است، ضربۀ سنگینی به ستاد انتخاباتی وی بود.

این ایمیل‌ها به همراه رسوایی کلینتون در استفاده از ایمیل شخصی در زمان تصدی مقام وزارت خارجه  محبوبیت وی را به‌طور چشمگیری کاهش داد و زمینۀ شکست وی را فراهم کرد.

باراک اوباما، رئیس‌جمهور امریکا (سمت راست) در ملاقات با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری منتخب امریکا در دفتر ریاست‌جمهوری در کاخ سفید در واشنگتن (19 آبان 95)

واشنگتن، مسکو را به هک ایمیل‎‏های حزب دموکرات و یکی از دستیاران کلیدی هیلاری کلینتون، نامزد حزب دموکرات در انتخابات ریاست‎جمهوری 2016 امریکا، متهم کرده است. کرملین این اتهام را به‌شدت رد کرده است.

اوباما هفتۀ گذشته تحریم‌های جدیدی را علیه روسیه وضع و 35 تن از دیپلمات‌های روسی را  به اتهام جاسوسی اخراج کرد.

این در حالی بود که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفت وی به اقدامی تلافی‌جویانه متوسل نخواهد شد و منتظر اقدامات سیاسی  ترامپ  خواهد ماند.

ترامپ گفته است در مقایسه با سیاست خصمانۀ دولت اوباما در قبال روسیه دولت وی موضع دوستانه‌تری در قبال این کشور در پیش خواهد گرفت.

ویکی‌لیکس که این  ایمیل‌ها را منتشر کرده  تصریح کرده است افشاگرهایی در کمیتۀ ملی حزب دمکرات این اطلاعات را منتشر کرده‌اند و  روسیه در این زمینه هیچ دخالتی نداشته است.

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku