News   /   اروپا   /   تلگرام

سخنگوی کرملین: تحریم‌های جدید روابط روسیه و امریکا را نابود خواهد کرد

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین (عکس از خبرگزاری ریانووستی روسیه)

سخنگوی کرملین از تحریم‌های جدید امریکا علیه روسیه انتقاد کرده و گفته است این تحریم‌ها بیش از پیش بر روابط مسکو-واشنگتن لطمه وارد می‌کند.

امریکا برخی از مقامات و شرکت‌های روسیه را به خاطر آنچه دخالت در انتخابات ریاست جمهوری این کشور می‌نامد، تحریم کرده است.

بر اساس گزارش‌های منتشرشده، امریکا افزون بر تحریم‌های جدید و اتخاذ تدابیر دیپلماتیک، برخی از «تدابیر مخفی» را نیز علیه روسیه اتخاذ خواهد کرد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین، شامگاه پنج‌شنبه (9 دی 1395) تحریم‌های جدید امریکا علیه مقامات و شرکت‌های روسی را به‌شدت محکوم کرد و گفت این‌گونه اقدامات روابط مسکو و واشنگتن را نابود خواهد کرد.

سخنگوی کرملین درباره تحریم‌های جدید امریکا ابراز تأسف کرد و از اقدام متقابل و تدابیر تلافی‌جویانه مسکو درباره این موضوع خبر داد.

وی با بیان این‌که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، درباره واکنش مسکو به این حرکت امریکا تصمیم‌گیری خواهد کرد، گفت روابط روسیه «متناسب» و بر مبنای اصل «مقابله به مثل» خواهد بود.

پسکوف با اشاره به نزدیکی پایان دورۀ ریاست جمهوری باراک اوباما در امریکا تا سه هفتۀ دیگر، دربارۀ تأثیر اقدامات ضد روسی امریکا ابراز تردید کرد و افزود مسکو مطمئن نیست آیا دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور منتخب در انتخابات ریاست جمهوری 2016 امریکا با تحریم‌های جدید موافقت کند.

سخنگوی کرملین این‌گونه اقدامات امریکا را نشان‌دهندۀ «سیاست خارجی خصمانه» و «غیرقابل‌پیش‌بینی» اوباما دانست و گفت: «هدف ازاین‌گونه اقدامات دولت امریکا، که تنها سه هفته تا پایان کار آن باقی‌مانده است، دو مطلب است: لطمۀ بیشتر به روابط روسیه و امریکا و همچنین ضربه به سیاست خارجی دولت آتی رئیس‌جمهور منتخب این کشور.»

«این بار، امریکا از رئیس‌جمهور خود سیلی خورده است»

«ماریا زاخاروا»، سخنگوی وزارت خارجه روسیه، نیز از تحریم‌های امریکا علیه کشورش انتقاد کرده و گفته است اوباما با حرکت اخیر خود، به حرمت مردم امریکا لطمه وارد کرده است.

وی در حساب کاربری خود در شبکۀ اجتماعی فیس‌بوک نوشت: «امروز حرمت امریکا و مردم امریکا، توسط خود ریاست جمهوری این کشور، شکسته شده است، نه تروریست‌های بین‌المللی و نه نظامیان دشمن. اکنون واشنگتن از سوی رئیس‌جمهور خود که امور ضروری را برای تیم ریاست جمهوری آتی به‌شدت پیچیده کرده، ضربه خورده است.»

وی همچنین تصریح کرد «بیانیه‌های رسمی و تدابیر متقابل» مسکو روز جمعه (10 دی) منتشر خواهد شد.

بر اساس بیانیه‌های کاخ سفید و وزارت خزانه‌داری امریکا، آژانس‌های اطلاعاتی «جی.آر.یو» و «اف.اس.بی» روسیه، چهار افسر «جی.آر.یو» و سه شرکت این کشور به خاطر آنچه واشنگتن حمایت از «جی آر یو» و دو تبعۀ روسیه در استفاده از حملات سایبری علیه امریکا عنوان کرده است، روز پنج‌شنبه، در تحریم‌های جدید واشنگتن هدف قرار گرفته‌اند.

اوباما که روسیه را به دخالت در انتخابات ریاست جمهوری امریکا به نفع ترامپ متهم کرده است، دستور اخراج 35 دیپلمات روس و تحریم رئیس سازمان اطلاعات روسیه را امضا کرده و گفته است: «این همۀ پاسخ ما به روسیه نیست.»

دولت اوباما در حالی به علت آنچه حملات سایبری و هکرهای روس برای تغییر در نتایج انتخابات به نفع ترامپ خوانده، تحریم‌های جدیدی را علیه روسیه وضع کرده است که ترامپ بارها بهبود روابط امریکا با مسکو را خواستار شده و اتهام ادعایی واشنگتن مبنی بر دخالت آژانس‌های اطلاعاتی روسیه در انتخابات را رد کرده است.

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.

 

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku