News   /   اروپا   /   تلگرام

افزایش پناه‌جویانی که آلمان را ترک می‌کنند

پناه‌جویانی که به تازگی وارد آلمان شده‌اند. آذر 1395 (عکس از خبرگزاری فرانسه)

برلین می‌گوید در سال 2016 حدود 55 هزار پناه‌جویی که واجد شرایط نبودند و یا احتمالاً درخواست پناهندگی‌شان رد می‌شد، به‌صورت داوطلبانه آلمان را ترک کرده‌اند.

سخنگوی وزارت کشور آلمان روز چهارشنبه اعلام کرد این تعداد 20 هزار نفر بیش از سال 2015 است.

هرالد نیمنزدر نشستی خبری گفت: این آمار نسبت به سال گذشته رشد چشمگیری داشته است. 

وی با اشاره به اینکه تا تاریخ 27 دسامبر (7 دی)، 54 هزار و 123 پناه‌جو خاک آلمان را ترک کرده‌اند، گفت: «ما از این افزایش استقبال می‌کنیم. همیشه ترجیح می‌دهیم که مردم داوطلبانه کشور را ترک کنند به‌جای آنکه اخراج شوند.»

در همین حال وزارت دارایی آلمان اعلام کرد دولت به‌منظور تشویق پناه‌جویان برای خروج داوطلبانه از خاک آلمان در سال 2017 بودجه‌ای 150 میلیون یورویی در نظر گرفته است.

آلمان در ماه‌های گذشته مواضع خود علیه پناه‌جویان را تشدید کرد؛ این در حالی است که این کشور در سال 2015 بیش از 1.1 میلیون پناه‌جو از کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا را پذیرفت.

روزنامۀ زوددویچه تسایتونگ آلمان پیش‌تر گزارش داده بود بیشتر کسانی که خاک این کشور را در سال 2016 ترک کردند، به کشورهای خود یعنی آلبانی، صربستان، عراق، کوزوو و افغانستان بازگشتند. این افراد مشمول دریافت کمک 3 هزار یورویی به‌منظور اشتغال در کشور خود شدند.

همچنین مقامات امنیتی آلمان اعلام کردند شمار افرادی که پس از رد درخواست پناهندگی‌شان در ماه‌های ژانویه تا نوامبر از این کشور اخراج شدند، به 23 هزار و 800 نفر افزایش‌یافته است؛ در سال 2015 درمجموع 20 هزار و 900 نفر پس از رد درخواست پناهندگی‌شان از آلمان اخراج شده بودند.

بعلاوه روزنامه نیو اسنابراکر تسایتونگ گزارش داد پلیس آلمان در 11 ماه نخست سال 2016 به بیش از 19 هزار و 720 پناه‌جو اجازۀ ورود به خاک این کشور را نداده است؛ این در حالی است که در سال 2015 درمجموع 8 هزار و 913 پناه‌جو از مرزهای آلمان بازگردانده شده بودند. این افراد که در دیگر کشورهای اروپایی درخواست پناهندگی خود را ثبت کردند، اغلب از کشورهای افغانستان، سوریه، عراق و نیجریه بودند.   

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان (عکس از خبرگزاری فرانسه)

این در حالی است که سیاست درهای باز آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، در پذیرش پناه‌جویان، محبوبیت وی را به‌شدت کاهش داده و میزان محبوبیت وی از 67 درصد در سال گذشته به 45 درصد رسیده است.

مرکل که به‌عنوان صدراعظم به مدت یازده سال در آلمان بر مسند قدرت بوده است، در نظر دارد سال آینده خود را بار به عنوان صدراعظم آلمان نامزد کند. 

این در حالی است که سیاست‌های مهاجرتی حزب حاکم آلمان، نظر رأی‌دهندگان آلمانی را به سمت احزاب پوپولیست و راست افراطی که رویکردی ضد مهاجرتی دارند، سوق داده است.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku