News   /   آسيا   /   تلگرام

رئیس‌جمهور فیلیپین: سازمان ملل را به آتش می‌کشم

رودریگو دوترته، رئیس جمهور فیلیپین (عکس از خبرگزاری فرانسه)

 در پی انتقادات فزاینده بین‌المللی از اقدامات مانیل در سرکوب مظنونان قاچاقچی مواد مخدر، رودریگو دوترته، رئیس جمهور فیلیپین، تهدید کرده است دفتر سازمان ملل در نیویورک را به آتش می‌کشد.

دوترته روزشنبه (4 دی 95) در پاسخ به سوالی دربارۀ موارد نقض حقوق بشر در فیلیپین گفت: «بروید و به سازمان ملل شکایت کنید اما من دفتر این سازمان را به آتش خواهم کشید.»

رئیس جمهور فیلیپین، در بازدید از یک پایگاه نظامی در شهر «زامبوانگ» در جنوب فیلیپین، گفت: «زمانی که به امریکا بروم دفتر سازمان ملل را به آتش خواهم کشید.»

بر اساس گزارش دولت فیلیپین که 19 دسامبر (19 آذر) منتشر شد بیش از 6 هزار نفر در جنگ با مواد مخدر در فیلیپین کشته شده‌اند. این اقدام دولت دوترته با انتقادات جدی روبرو شده است.

رئیس جمهور فیلیپین همچنین روز پنجشنبه، زید رعد الحسین، کمیسر عالی سازمان ملل در امور حقوق بشر، را که خواهان تحقیقاتی دربارۀ موارد قتل دربارۀ سرکوب و کشتارها در داوائو، در زمان شهردار بودن دوترته شده بود، «احمق» توصیف کرد.

دوترته پیشتر گفته بود زمانی که شهردار بوده است خود شخصاً چندین قاچاقچی را کشته است تا الگویی برای پلیس شود.

زید الحسین در بیانیه‌ای اعلام کرد: «این برای هر نظام قضائی کارآمدی جای تردید باقی نمی‌گذارد که وقتی کسی علنا می‌پذیرد که قاتل است، دست به تحقیقات و رویه‌های قضائی علیه او بزند.»

دوترته همچنین در ماه سپتامبر پس از انتقاد سازمان ملل از برنامه «جنگ با مواد مخدر» از دیدار برنامه‌ریزی‌شده با بان کی مون دبیر کل این نهاد بین‌المللی خودداری و حتی تهدید کرد این سازمان را ترک خواهد کرد.

دوترته برای توصیف سیاستمداران دنیا که به مناسبت‌های مختلف سخنانی برخلاف میل وی می‌گویند سخنان اهانت‌آمیز بیان می‌کند.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku