معترضان بحرینی حمله به منزل شیخ عیسی قاسم را محکوم کردند

تظاهرات مردم بحرین در حمایت از شیخ عیسی قاسم، 1 دی 1395

نیروهای رژیم آل خلیفه درحالی‌که تلاش می‌کردند به منزل شیخ عیسی قاسم، روحانی برجستۀ شیعه، وارد شوند با معترضانی که در مقابل منزل وی در روستای دراز تحصن کرده بودند، درگیر شدند.

تحصن اعتراض‌آمیز مقابل منزل شیخ عیسی قاسم چهارشنبه (1 دی) وارد صد و هشتاد و پنجمین روز خود شد. رژیم آل خلیفه در ادامۀ سیاست سرکوب مخالفان، شیخ عیسی قاسم را به «پول‌شویی و کمک به تروریسم» متهم و 20 ژوئن (31 خرداد) وی را از حق شهروندی محروم کرد. 

وزارت کشور بحرین مدعی است شیخ عیسی قاسم از جایگاه خود برای «خدمت به منافع خارجی و گسترش خشونت و اختلافات فرقه‌ای» استفاده کرده است، اما این مرجع برجستۀ شیعی اتهامات رژیم حاکم را بی‌اساس خوانده است.

شیخ عیسی قاسم که رهبر معنوی انقلاب بحرین به شمار می‌آید، پس از تأسیس کشور بحرین در سال 1971 از نجف اشرف به این کشور بازگشت و با اکثریت آراء به مجلس راه یافت و تا زمان انحلال آن، عضو مجلس ملی بحرین بود.

معترضان بحرینی چهارشنبه‌شب نیز در مناطق مختلف این کشور ازجمله سنابس، کرباباد، کرزکان و باربار در حمایت از این روحانی و تمامی زندانیان سیاسی دیگر تظاهرات کردند.

راهپیمایی اعتراضی بحرینی‌ها در حمایت از شیخ عیسی قاسم در منطقۀ مصلی، 1 دی 1395
راهپیمایی اعتراضی بحرینی‌ها در حمایت از شیخ عیسی قاسم در منطقۀ مصلی، 1 دی 1395

مردم بحرین از سال 2011 (بهمن 1389) با برگزاری اعتراضات خیابانی، برکناری رژیم آل خلیفه و آزادی زندانیان سیاسی را خواستار شده‌اند.

این در حالی است که ناآرامی‌های بحرین تاکنون ده‌ها کشته و هزاران زخمی بر جا گذاشته است.

گروه‌های مدافع حقوق بشر نیز بارها رژیم آل خلیفه را به خاطر سرکوب مخالفان محکوم کرده و از این رژیم خواسته‌اند برای اجرای اصلاحات در نظام سیاسی بحرین اقدام کند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی وی فارسی» بلامانع است.


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku