News   /   گزارش

گزارش: محکومیت ترور مهندس تونسی توسط موساد

فعالان تونسی در اعتراض به ترور محمد الزواری، مهندس تعمیر و نگهداری هواپیما که در برنامه ترور اسرائیل قرار داشت، تظاهرات کرده‌اند.

مردم همچنین پوشش خبر این ترور توسط خبرنگار اسرائیلی را که متهم به جاسوسی در مصر و عراق است، محکوم کرده‌اند.

عدنان الشواشی، خبرنگار پرس تی‌وی ، از تونس در این باره گزارشی تهیه کرده است:

در پی قتل محمد الزواری، مهندس تعمیر و نگهداری هواپیما که زندگی خود را وقف مقاومت فلسطین نمود، مردم تونس در شهرهای این کشور در محکومیت تروریسم اسرائیل تظاهرات کردند. زواری چند روز پیش در پشت فرمان خودروی خود بیرون منزلش در [شهر] صفاقس به ضرب گلوله کشته شد. وی کارشناس پهپاد بود و با طرح‌های هوانوردی خود به جنبش مقاومت فلسطین (حماس) یاری می‌رساند.

عماد دایمی، نمایندۀ مجلس، در مصاحبه با پرس تی‌وی گفت: «تروریسم در باور صهیونیست‌ها است. آنان یک تبعه تونسی را ترور کردند تا مقاومت فلسطین را سرکوب کنند. ما ترسی نداریم. آرمان فلسطین اولویت اول ماست.»

منذر عمار، عضو اتحادیۀ کارگری، گفت: «صهیونیست‌ها بدانند که ما همه محمد زواری هستیم. مردم تونس حاضرند برای فلسطین بمیرند.»

روز جمعه، یک گردشگر خارجی با گذرنامۀ آلمانی وارد تونس شد. وی خود را با عنوان نویسنده معرفی کرد درحالی‌که خبرنگار یک شبکۀ تلویزیونی اسرائیلی بود. وی خبر ترور محمد زواری را پوشش  داد و سپس از تونس گریخت. حضور او واکنش مردم تونس را به دنبال داشته است.

یک دانشجوی حقوق در میان معترضان معتقد است که خبرنگار صهیونیست جاسوسی است که از مقابل وزارت کشور تونس فیلم‌برداری کرد.

ایمن صفی، فعال حقوق بشر، نیز گفت: «ما هرگونه عادی‌سازی روابط با صهیونیست‌ها را رد می‌کنیم. از جاسوسان صهیونیست‌ در اینجا استقبال نمی‌شود.»

اتحادیۀ ملی خبرنگاران تونس حمایت خود را از آرمان فلسطین اعلام کرد و پوشش خبری توسط خبرنگار اسرائیلی را محکوم کرد.

زید دباد، از اتحادیۀ ملی خبرنگاران تونس، گفت: «خبرنگاران صهیونیست همواره کشتار و خونریزی نظامیان صهیونیستی علیه فلسطینیان را توجیه کرده‌اند. ما حضور خبرنگار اسرائیلی را که یک روز پس از ترور شهروند تونس توسط تروریست‌های موساد به اینجا آمد، محکوم می‌کنیم.»

احزاب سیاسی تونس، سازمان‌های جامعۀ مدنی، دانشجویان، اعضای اتحادیه‌ها و وکلا علیه تروریسم صهیونیسم یک هفته خشم عمومی اعلام کرده‌اند.

در پی انقلاب 2011، اخراج مسئولان سازمان‌های اطلاعاتی تونس بر عملکرد آن‌ها تأثیر گذاشت. کارشناسان اکنون از مسئولان خواسته‌اند تا در مواجهه با تهدیدات امنیتی ظرفیت‌های اطلاعاتی را توسعه دهند.

 

استفاده از این مطلب با ذکر منبع «پرس تی‌وی فارسی» بلامانع است.

 


Press TV’s website can also be accessed at the following alternate addresses:

www.presstv.co.uk

SHARE THIS ARTICLE
Press TV News Roku